Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda karta på websida, vilka rättigheter har jag??

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag jobbar åt en firma som säljer HiFi-utrustning, de vill gärna ha en kartbild på kontaktsidan som visar kunderna vart de finns. Först tänkte jag detta var enkelt men si det var det inte alls. Jag har varit i kontakt med;

Eniro(svarade inte på mail),
Hitta.se - som säger att det är ok att använda deras kartor så länge det inte handlar om "kommersiellt syfte" exakt hur det ska tolkas har jag svårt att dra ur dem, de verkar undvika att svara på det
Lantmäteriet, som äger kartorna som Hitta.se använder, som säger att man ska betala en avgift men de kan inte ge rakt svar på om den ynka kartstump jag önskar använda är kostnadsskyldig.

Nu är jag inne på Google o tittar på deras policy mm. Jag har lyckats komma fram till att det i huvudsak finns två API'er, en vanlig o en "business". Business verkar överdrivet funktionsrik för ändamålet o dessutom kostar det pengar, ngt jag försöker undvika i det längsta

Någon här som vet om det går, är tillåtet, att använda den vanliga API'n för det ändamålet jag avser (statisk karta som visar kunderna vart butiken finns) ?

Hm, jag kanske har hittat svaret själv... Hämtat från Google: https://developers.google.com/maps/faq#tos_my...

1
Bevaka tråden