Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

importera och exportera foton mellan iPad och PC

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, har precis skaffat mig en iPad och den är ju hemskt praktisk att göra allt möjlighet med på nätet. Nu vill jag använda den till att jobba lite med mina bilder, som jag har en stor mängd av på min PC. Jag tänkte att jag kunde importera mappar från PCn, sitta bekvämt i soffan och redigera bilder som jag vill ha, deleta de jag inte vill ha, och sedan exportera ut dem till PCn i en ny mapp med det "förädlade" innehållet. Men när jag försökte nyss, så kom jag bara halvvägs (om ens det), för jag lyckades via Bilder fliken synkronisera över bilder från en PC-mapp till iPaden, men dels finns det ju många mappar jag vill importera, och synkronisera funkar bara en mapp i taget, dels kan jag inte se hur man ska exportera tillbaka det "förädlade" innehållet. När jag synkroniserar får jag ju bara det innehåll som redan finns på PCn, det är den styrande sidan. Ja, om någon erfaren användare förbarmar sig om mitt fall så vet ni säkert detta bättre än jag. Finns det några tips på hur jag ska göra?
Tack!

Dropbox kanske är lösningen? (Liksom för de flesta andra problem då det ju är det bästa som hänt sen skivat bröd )

Ursprungligen av johan_tanying:

Dropbox kanske är lösningen? (Liksom för de flesta andra problem då det ju är det bästa som hänt sen skivat bröd )

Kan du utveckla det, alltså hur skulle jag använda Dropbox för att lösa mitt problem? (har använt Dropbox från PC:n för att dela bilder med andra, så jag känner till den funktionen)

Kan tipsa om Phoneview som låter dig manuellt lägga till och "dra ifrån" objekt i din iPad. Är inte exakt säker på om det löser ditt problem men det kan vara värt att titta på.

Många program - f'låt appar - har stöd/koppling till dropbox. Både öppna och spara. Och då kommer du ju åt både original och förändrade versioner överallt.

1
Bevaka tråden