Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMovie funkar ju! :)

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ingen diskussion tänkte bara säga att jag för första gången använt iMovie till något vettigt.
Klippte ihop en enkel film till den demo här på jobbet och efter lite hmmm inkörnings inkompabiliteter mellan mig och iMovie så är vi nu vänner och jobbar riktigt bra tillsammans.
Största svårigheten var att skärminspelningar var röda... och att öka spelhastighet inte är för mitt jobbande utan för filmen som jag jobbar med... livade upp demon när chefens röst blev heliumballong.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-12-15 02:19
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Ingen diskussion tänkte bara säga att jag för första gången använt iMovie till något vettigt.
Klippte ihop en enkel film till den demo här på jobbet och efter lite hmmm inkörnings inkompabiliteter mellan mig och iMovie så är vi nu vänner och jobbar riktigt bra tillsammans.
Största svårigheten var att skärminspelningar var röda... och att öka spelhastighet inte är för mitt jobbande utan för filmen som jag jobbar med... livade upp demon när chefens röst blev heliumballong.

Har heller ingen direkt fråga, men har nu trixat ihop två filmer på 3min vardera för släkt och vänner. Bara där föll argumentet för att införskaffa FCPX. (Det blir väldigt dyrt per minut.) Och nu har jag satt mig in i programmet, som numer är version 10.0.1 och inte längre iMovie '11. Det är tydligare och enklare nu, men fortfarande inte like simpelt som att redigera ett textdokument.
Jag ogillar kontrollerna för att justera färg, de är utan skala och referenspunkter, lite som på iOS. Som tur är går det kopiera och klistra in enskilda inställningar (se bild).

En Alex har grävt i iMovie-filerna och funnit stora likheter med FCPX. Eller kanske nästkommande version?
Det finns FCPX plugins som funkar i iMovie!

En bugg har jag stött på. Om man väljer Innehåll, Radbryt tidslinje så kommer kan inte längre åt reglagen/popupfönstren för hastighetsreglering.

1
Bevaka tråden