Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac testar vantar för smarta mobiler

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En liten skriftlig sammanfattning vore kul. Om man inte känner för att titta på 8 minuter video...

Det är ett videotest eftersom den här typen av produkter gör sig bäst på video. Så vi rekommenderar att du lägger åtta minuter på att se inslaget om du vill veta mer.

Inte ens priser, och vilken som vinner? Kan ni inte ens skriva ut det? Trams.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Inte ens priser, och vilken som vinner? Kan ni inte ens skriva ut det? Trams.

Det är klart jag kan skriva ut det. Men inte just nu från min Iphone, det första jag gör imorgon, ok?

Kul test och jag håller med dig om de dyra handskarna, Ida. Inte väldans snygga...
Men jag kan använda de flesta av mina arbetshandskar och en del vanliga handskar på iPhonen. Kan det vara fettet kanske (olja, smörjfett osv)? Tricket verkar vara att inte tvätta handskarna, utan bara torka av dem. Efter ett tag så fungerar de med telefonen också....

Senast redigerat 2012-11-15 13:25
Ursprungligen av suddgummi:

Kul test och jag håller med dig om den dyra Ida. Inte väldans snygga...
Men jag kan använda de flesta av mina arbetshandskar och en del vanliga handskar på iPhonen. Kan det vara fettet kanske (olja, smörjfett osv)? Tricket verkar vara att inte tvätta handskarna, utan bara torka av dem. Efter ett tag så fungerar de med telefonen också....

Är Ida så dyr?

Ursprungligen av suddgummi:

Kul test och jag håller med dig om den dyra Ida. Inte väldans snygga...
Men jag kan använda de flesta av mina arbetshandskar och en del vanliga handskar på iPhonen. Kan det vara fettet kanske (olja, smörjfett osv)? Tricket verkar vara att inte tvätta handskarna, utan bara torka av dem. Efter ett tag så fungerar de med telefonen också....

Kan du? Mina skinnhandskar har jag slitit på länge och de funkar ändå inte med skärmen, de är inte tvättade heller utan möjligen utsatta för regn någon gång.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Kan du? Mina skinnhandskar har jag slitit på länge och de funkar ändå inte med skärmen, de är inte tvättade heller utan möjligen utsatta för regn någon gång.

Just skinnhandskar har jag inga. Men mina tyghandskar fungerar det ok med och även med arbetshandskarna som är i något slags "syntetskinn". De är inte lika bra som de speciella handskarna, men bra nog för att svara när det ringer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-15 15:09

Har inte sett filmen men en sammanfattade text vore uppskattat.

Ett problem med flera "smartphonevantar" eller "smartphonehandskar" är att de jag testat genomgående har ett problem och det är att vara dugliga som just handskar. Jag fryser s-iten ur mig i dem.

Hur upplevs dessa i att "combatera kylan"?

Ursprungligen av Erik.dv:

Har inte sett filmen men en sammanfattade text vore uppskattat.

Ett problem med flera "smartphonevantar" eller "smartphonehandskar" är att de jag testat genomgående har ett problem och det är att vara dugliga som just handskar. Jag fryser s-iten ur mig i dem.

Hur upplevs dessa i att "combatera kylan"?

Jag uppdaterade testet i förmiddags med en skriftlig sammanfattning, men jo Kappahl säljer ett par skinnhandskar som jag tycker är väldigt varma. Dock var det en dammodell och jag har inte hittat någon motsvarande för män. Såg däremot att North Face har ett par andra än de jag testar här som ser lovande ut:

The North Face Men

Ska se om jag får tag i dem för test, har några andra märken vi letar testex av också.

  • Medlem
  • Slussfors
  • 2012-11-22 11:24

Är det någon som har koll på vantar/handskar som funkar i riktigt vinterväder, ner mot -25-35°? Är lite småjobbigt att plocka fram mobilen i de lägena… Eller är det North Face-handskarna Ida nämner i föregående kommentar som gäller?

Har ni sett herr-skinnhandskar med smartphonefingrar i fler/andra butiker i år? Jag har hittat ett par på Accent (399 kr), men eftersom jag är ute efter en annan modell så tar jag gärna emot tips på andra alternativ.

1
Bevaka tråden