Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GPS data logger?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2014-01-16 13:26

GPS DATA LOGGER?

Hej,
Jag skulle vilja veta om det är någon, som känner till någon GPS DATA LOGGER med lämplig programvara för MAC, att använda till att geotagga mina bilder, som jag t.ex. publicerar på FLICKR ihop med min Panasonic DMC-FZ150

Min dator är en Macbook Pro med operativsystem OS X Version 10.8.5?

Bästa hälsningar och tack för er hjälp på förhand.
Olle Johansson
Kristianstad

olle.p.johansson@gmail.com

Senast redigerat 2014-01-16 14:36
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-01-16 14:37

I den här tråden på Fotosidan diskuteras både GPS-loggare och lite programvara. Tror alla GPS-logger som har USB kontakt funkar till både OS X och Win.
Jag har inte själv provat den, men väntar på en beställd Holux M-241. Skälen jag valde just den är att den har display, både Bluetooth och USB, men främst för att den drivs på vanliga batterier. Även om 12h är mycket så underlättar det om man kan ha med reservbatteri, ett AA/LR6.
Priset 330kr tycker jag är billigt för en sån high-tech pryl!
För att tagga bilder hade jag använt Geosyncr, en gratis webbtjänst.

PS. MAC står för [url"https://sv.wikipedia.org/wiki/Media_Access_Co..."]Media Access Control,[/url] Mac är typen av datorer Apple gör. OS X är operativsystemet som Mac använder.

PS2. Alla försök att använda en mobil(app) som datalogger har mestadels resulterat i en urladdad mobil, men det fungerar för kortare stunder. Inget att satsa på i min mening.

1
Bevaka tråden