Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Arbetssätt inhouse?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter på en inhouseavdelning i ett företag med många varuhus. Ett av uppdragen är att producera ett Dr-blad (produktblad) på 24 sidor 10 ggr/år Ca 180 produkter. Innehållet i tidningen skall fördelas på 4 varugrupper, dvs det finns 4 olika inköpsansvariga som skall fylla tidningen med rätt varor.

Nu till problemet:
1. dom tror att dom får plats med hur mycket som helst. (less is more fungerar inte)
2. Lämnar alltid material väldigt sent vilket leder till att det knappt hinns med att korrläsa. (det blir alltid något fel)
3. Materialet lämnas in med artnr, ord pris och ev kampanjpris via text mail. Detta leder till att jag först skall ta reda på vad det är, vilken leverantör samt säljtext. Tar en jäkla tid.

Det är ett gammalt företag där rutiner verkar vara huggna i sten. Jag vill ha ett nytt arbetssätt som gagnar både mig, läsaren och givetvis företaget. Jag har tagit fram en dummy till alla inköpsansvariga där dom klart och tydligt ser hur många produkter som får plats som dom inte följer. "Du kan väl klämma i hop, det är jätteviktigt att detta kommer med"!!!!

Är väldigt tacksam för info om hur Er inhouseavdelning fungerar. Jag tycker att detta börjar bli jäkligt jobbigt. Berätta gärna om Ert arbetsflöde mellan inköp/marknad och inhouse.

Skall inte gnälla mer nu;)

Jag och min samarbetspartner har tagit fram ett system för just scenarion som dessa!

Du kan titta på en enkel demo-film på http://www.youtube.com/watch?v=BV5xklDAA7c&t=... och läsa lite mer på http://ra.nu

En sak som man inte ser i filmen, men som är viktigt att veta är att vi stödjer både Google Spreadsheets och Excel som importformat, vilket gör att de ansvariga själva kan fylla i all info.

Slå mig gärna en signal så berättar jag mer

Lyft problemet till din chef. Motivera gärna vad en förbättrad process skulle kunna innebära i lönsamhet och kvalitét. Låter som att ni har flera brister, att vara en bättre beställare än en.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Lyft problemet till din chef. Motivera gärna vad en förbättrad process skulle kunna innebära i lönsamhet och kvalitét. Låter som att ni har flera brister, att vara en bättre beställare än en.

Hej. Det är någonting som stötts och blötts flera gånger men vi får ändå inte till det. Givetvis är detta även mitt fel. Men jag skulle vilja veta arbetsflödet på andra inhouseavdelningar. Detta finns ju jättemånga fördelar med inhouse med korta ledtider, äger sitt egna varumärke m.m. Tyvärr finns det även nackdelar som ni säkert förstår. Nä, hur ser ert arbetsflöde ut mellan beställare och producent?

1
Bevaka tråden