Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fogg Mobile lägger ner surfabonnemang

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den svenska operatören Fogg Mobile meddelar att de inleder ett samarbete med HP och att deras surfabonnemang Fogg Free och Fogg Premium läggs ned.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

Den svenska operatören Fogg Mobile meddelar att de inleder ett samarbete med HP och att deras surfabonnemang Fogg Free och Fogg Premium läggs ned.

Läs hela artikeln här

Så kunderna som fick tjänsten gratis är missnöjda. Men betalar man inget så är det svårt att ställa krav.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-02-12 22:01

Nja, Fogg gick ut och sa att det skulle funka i ett flertal länder i Europa under förra året. Och 2 GB var gratis, 10 GB kostade 149 kr/mån. Ingen bindningstid utan man kunde hoppa fram och tillbaka mellan dessa varje månad.
Just att de lovade flera länder var väldigt intressant för oss husbilsåkare. Och när de nu inte genomför det de "lovade" gör förstås att folk tycker det känns rätt tråkigt. Och 250 MB känns som ett skämt i dagens läge.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-02-12 22:10

Fick gratiskortet och fungerar imo väldigt dåligt.

Så jag la det på is i väntan på att tjänsten skulle förbättras.

Men denna nyhet visar hur dom tog sig vatten över huvudet, Eftersom dom lovade både det ena och det andra. Jag misstänker för få var villiga att betala för premium tjänsten, vilket gjorde att dom var tvungen och hitta en partner/sälja fogg till hp,

  • Medlem
  • International user
  • 2014-02-12 22:15

HP Datapass verkar vara ett riktigt skämt.
Inte helt oväntat då det mesta som kommer från det företaget är det också.

Jag har börjat använda Fogg-kortet i min Ipad och det har fungerat ypperligt, men har inte behövt betala för mer datatrafik och förstår precis som flera här varit inne på att den affärsidén kanske inte betalade några räkningar eller löner. Får se vad Fogg och HP Datapass har för fler nyheter sedan när det börjar närma sig.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-02-13 13:14

Som ett alternativ till surfplattor finns ju Wifog. Också gratis med obegränsat tak. Reklam emellanåt förstås, men det får vi stå ut med...

  • Medlem
  • International user
  • 2014-02-13 23:11
Ursprungligen av kenjon:

Som ett alternativ till surfplattor finns ju Wifog. Också gratis med obegränsat tak. Reklam emellanåt förstås, men det får vi stå ut med...

Wifog och Fogg har lite olika fokus dock.

Funkar fortfarande gamla Fogg sim-kort? Vet att jag hade typ 1 GB grattis surf på den tiden, men det hände ingenting när jag stoppade i kortet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-02-21 10:27
Ursprungligen av westerlu77:

Funkar fortfarande gamla Fogg sim-kort? Vet att jag hade typ 1 GB grattis surf på den tiden, men det hände ingenting när jag stoppade i kortet.

Testa om du kan registrera dig på denna sida med sim-kortet i enheten
https://hpdatapass.foggmobile.eu

HP DataPass verkar i Sverige gå via 3’s nät.

Från Terms & conditions:
https://hpdatapass.foggmobile.eu/statlic/term...

Citat:

1. YOUR FOGG ACCOUNT
1.1 Fogg provides pre-paid mobile data internet services via a HP DataPass SIM provided by Fogg ("SIM").

1.2 In order to use our Service, you must register for a personal account on http://hpdatapass.foggmobile.com/register. Your account lets you manage personal information, buy additional products, get personalized offers etc.

Mer info om HP DataPass:
https://support.hp.com/us-en/document/c044026...

Jag hade förlorat mitt sim-kort utlånat till en släkting som skulle utomlands redan 2014 när denna nyhet skrevs. Mitt gamla inlogg för fogg-kontot är nu ”invalid” för HP DataPass, men testa om du kan skapa ett nytt med det gamla sim-kortet.

Senast redigerat 2019-02-21 10:51

Konstigt! När jag försöker skapa ett konto så säger den till mig att stänga av wifi, vilket jag redan har gjort.

Jag har kontaktat dom och ska få ett nytt sim utskickat. Hoppas att det funkar.

1
Bevaka tråden