Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bädda in film i PDF, spela på iPad

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag gör en PDF-presentation där jag vill bädda in ett gäng filmer och animationer i PDF:en. Detta funkar ju klockrent på en dator. Men nu skall dom köra presentationen på en ipad. Det verkar som att Acrobat XI Pro konverterar filmerna till Flash, vilket gör att dom inte fungerar på iPaden.

Är det så? Kan man komma runt det?

/Jocke

Funderat på iBooks Author?

Lätt att lära, oändliga möjligheter.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-05-20 21:47
Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Funderat på iBooks Author?

Lätt att lära, oändliga möjligheter.

Bumpar här lite...

Har du använt iBooks Author? Sitter med det nu och känner mig antingen dum eller bara bromsad.
Som t.ex går det att länka till en sidan som är dold. Alltså, går det att ha sidor som inte syns förrens det att man klickar på länken?
Jag vill inte att vissa sidor ska ingå i själva bläddrandet.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-05-20 23:05

Jag vet – en wid-get!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-05-21 07:51

Jo, jag har kikat på det också, men inte riktigt lurat ut vilken som kan vara bäst.
Eg. vill jag har länkar där t.ex en av dom skickar läsaren till en omröstning osv.
För att det ska vara så rent som möjligt behöver ju själva omröstningen ligga på en egen sida...ska se om det kanske går att lösa genom att bädda in en keynote som man väljer att visa som miniatyr.

Att bygga egna HTML5-widgets har jag tyvärr ingen erfarenhet av, men det lutar kanske åt att man helt enkelt får sätta sig ned med det..

1
Bevaka tråden