Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildstorlek, Wordpress och bildpunkter?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Befintliga bilder är i 300x176 bildpunkter, i dokumentstorlek 10,58 x 6,21.

Ska lägga in nya bilder... --> blir inte samma storlek.

Ska ändra i psd. För att få 300 x176 måste jag klicka av "bibehåll proportioner" och bilden blir skev..
Görs inte det går det inte att få 300 x176 pixlar.

Hur gör jag? ?

Beskär.

Tack, men...

Ursprungligen av keptang:

Beskär.

Men hur?

Bilderna som ska in varierar ju och då måste jag beskära olika mycket och "testa mig fram" på varje bild för att sedan på varje gå in och ändra storlek? (som då förhoppningsvis går?)

Du kan markera med en ratio som matchar 300x176 (du kan räkna ut den här; http://andrew.hedges.name/experiments/aspect_... ).
Så får du rätt format på en gång.

Är bilden större sen i pixels så är det då bara att ändra storlek till 300x176 så ska det bli rätt.

När du beskär i Photoshop kan du sätta en 'beskär till-storlek' i listen i programmets överkant. Skriv '300 px', '176 px' och 72 px/tum så beskär du rätt från början.

Det går ju inte att göra en kvadrat till en rektangel, och ändå bibehålla den som en kvadrat. Samma sak med bilder, har de inte rätt proportion så måste de beskäras. Det är en naturlag.

Ursprungligen av augustekman:

När du beskär i Photoshop kan du sätta en 'beskär till-storlek' i listen i programmets överkant. Skriv '300 px', '176 px' och 72 px/tum så beskär du rätt från början.

Tack

1
Bevaka tråden