Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Forumet på macworld.com. Vart tog det vägen?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har varit medlem på macworlds (www.macworld.com) forum sedan 10-12 år. Kikat in några gånger per år. Skrivit kanske 10 inlägg.
Har inte besökt forumet på länge, men tänkte kolla runt lite idag.
Forumet finns inte längre. Borta.
Efter att ha letat runt en kvart hittade jag en länk längst ner i macworlds footer med texten "Forums". Klickade, men kom bara tillbaka till webbplatsens förstasida.
Har dom lagt ner forumet? Eller har jag fått hjärnsläpp och plötsligt blivit oförmögen att hitta det?

Nej. Det är inte samma forum.
Alltså, keptang, jag uppskattar självklart att du försöker hjälpa till.

Men det är bara irriterande när du slänger iväg "lösningar" utan att egentligen veta. Som att du bara chansar på att ditt svar är rätt.
Som häromdagen när jag frågade hur man kan ordna 16:9 på filmklipp som är bredare och du svarade "beskär" utan att föreslå hur det skulle kunna gå till och utan att lägga märke till att inte alls ville "beskära" utan ville ha svart ram ovanför/under eller på sidorna.

Igen: Tack för att du försöker. Men du kanske borde fundera på att moderera dig själv litegrann och inte svara på frågor som du faktiskt inte har svaret på?

  • Medlem
  • 2014-07-07 23:14

Vilken otroligt trevlig attityd...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-07-08 00:33

9:e februari 2014 fanns sidan kvar iaf. http://wayback.archive.org/web/20140209093637...
Forumen på pcworld verkar oxå vara borta.

Faktiskt ett mysterium... har sökt efter information själv, och det är i princip helt tom.... alternativt så är det jag som tappat förmågan att hitta..

Maila och fråga är då mitt förslag:
http://www.idgcsmb.com/contact/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-07-08 14:22

Det är inte möjligtvis det svenska forumet du menar?
http://forum.macworld.se/

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-07-09 07:23
Ursprungligen av Gnulia:

Det är inte möjligtvis det svenska forumet du menar?
http://forum.macworld.se/

Den du länkar till är den svenska versionen och han är ute efter den engelska.

Ursprungligen av lappen71:

Den du länkar till är den svenska versionen och han är ute efter den engelska.

Jag tror att @Gnulia är medveten om det. Men det är väl inte fel att hon ställer den frågan ändå? Vi vet ju inte ifall TS fick lite hjärnsläpp, och letade runt på com när han egentligen menade se.

Senast redigerat 2014-07-09 10:32
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag tror att @Gnulia är medveten om det. Men det är väl inte fel att hon ställer den frågan ändå? Vi vet ju inte ifall TS fick lite hjärnsläpp, och letade runt på com när han egentligen menade se.

Nädå. Jag letade efter forumet på macworld.com . Det har tydligen upphört..... Kanske läge för Björnström att fylla hålet?

Ursprungligen av Dalle:

Vilken otroligt trevlig attityd...

Ironi är inte heller så trevligt....
När samma person envisas med att kasta fram "svar" utan att egentligen ha en susning så blir det till slut ganska irriterande. Det kan du kanske förstå?
Så jag bad honom/henne hålla igen. Så snällt jag kunde.
Ber om ursäkt om du tyckte det var att ha en "attityd".

Ursprungligen av Falutjorven:

...kasta fram "svar" utan att egentligen ha en susning...

Vadå "inte en susning"? Han gav ett förslag, och undrade om det kanske var det forumet du menade.

Om du försökte vara så snäll som möjligt, så borde du ha slutat efter första meningen: "Nej, det är inte samma forum".

Senast redigerat 2014-07-23 07:07
Ursprungligen av Falutjorven:

Nädå. Jag letade efter forumet på macworld.com . Det har tydligen upphört..... Kanske läge för Björnström att fylla hålet?

Tror inte Björnström är intresserad av att skapa ett Macforum igen - då hade han nog inte gjort sig av med 99mac.

*** Var vänliga och ha forumets trivselregler i åtanke när ni diskuterar med andra. Tråd rensad på ett sidospår. ***

1
Bevaka tråden