Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder från telefon till dator

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2014-03-10 16:31

Jag har en Samsung mod GT-S5830i Android version 2.3.6 Tyvärr blev det ingen Iphone.
Till det här använder jag en PB G4 med Leopard.

Nu blir det ju så att jag fotograferar med telefonen och vill ha över dem till min dator men får inte till det.
Har lyckats med att maila ett par bilder till datorn, men jag vill ju föra över rubbet.
Har lyckats med att få upp följande bild (fråga mig inte hur jag gjorde)
Men sedan händer inget när jag klickar på ex. vis DCIM.
Kan någon berätta hur jag skall göra.

Använd programmet "Bildöverföring".

  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2014-03-10 19:16
Ursprungligen av barbapappa_86:

Använd programmet "Bildöverföring".

Det heter Bildinsamling i min dator, men där dök inget upp.

Ursprungligen av torin:

Det heter Bildinsamling i min dator, men där dök inget upp.

Precis, så heter den, ja.

Kolla på samsungs hemsida om du hittar ett program för det. Tex. Samsung Suit, eller vad det nu heter.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-03-10 20:00

Det ser ut som om du ansluter via Bluetooth, vad händer om du ansluter via USB-sladd, kan du få upp telefonens minne som en enhet?
Om det finns en inställning i telefonen hur den ska bete sig vid usb-anslutning typ "PC-mode" respektive "disk storage mode" så ska du välja disk-storage.

Ursprungligen av torin:

Till det här använder jag en PB G4 med Leopard.

Gammal power-pc mac och OS 10.5 kan bli problem här.
Samsungs oficiella klient Kies kräver 10.5 på intelprocessor...

Finns det minneskort i telefonen som du kan spara korten på och ansluta med minnesläsare till macen?
Kan ett alternativ vara att synka bilderna via Dropbox?

Jag har en Samsung S4 Mini (GT-I9195) som jobbmobil, med Android version 4.2.2. För att jag ska kunna använda Bildinsamling får jag dra ner med fingret uppifrån, trycka på texten där det står "Ansluten som medieenhet" och trycka i bocken i "Kamera (PTP)". Då kommer Bildinsamling upp för mig i min dator (OS X 10.8.5) och texten i telefonen ändras till "Ansluten som en kamera".

Fungerar det på din telefon @torin?

Mycket riktigt måste den vara ansluten som mediaenhet, samt låsas upp (skärmlås) EFTER att den har anslutits.

Ursprungligen av Aukerlund:

Mycket riktigt måste den vara ansluten som mediaenhet, samt låsas upp (skärmlås) EFTER att den har anslutits.

Spelar ingen roll för min del. Får starta om Androidprogrammet om den är låst vid inkoppling. Alltså fungerar det bättre för mig att låsa upp den innan...

1
Bevaka tråden