Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Steam-spel blir degiga efter en stund

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har råkat ut för ett problem med mina Steam-spel. För några veckor sen började de två spel jag spelar mest (TF2 och the binding of Isaac) att gå ospelbart segt. Jag har spelat dessa spel på den här datorn (en iMac 27" från 2010 (tror jag)) i flera år utan problem, men nu började de plötsligt att gå extremt segt. Jag testade att starta om datorn och köra spelen utan några andra program öppna och även att ta bort lokalt innehåll och installera om de, installera om Steam, men inget hjälpte förrän jag testade att återställa SMC:et. Detta hjälpte… typ. Spelen går nu att spela en stund, men efter 10-20 minuter återgår de till att bli superdegiga.
Är det nån som har varit med om nåt liknande eller har nåt tips?

Är hårddisken full? Uppdaterat OS X till senaste version?

Hårddisken har 165 gig ledigt av 1000 och datorn är så uppdaterad den kan vara :/

Ursprungligen av Laseranders:

... men efter 10-20 minuter återgår de till att bli superdegiga.

Kan vara problem med kylningen. När chipen blir varma sänker de sin frekvens. Testa att rengöra datorn internt och se så alla fläktar kan rotera som de ska.

Tack, jag tror nog att det är nåt sånt.
Jag testade att ladda ner ett fläkt-kontroll-program (macs fan control). Nu funkar det mycket bättre och jag har inte sett problemet och datorn är dessutom mycket tystare. Jag fattar inte riktigt hur det har gått till, med tanke på att högljudd fläkt borde betyda svalare och därmed snabbare dator, men det kanske var nåt vaj med den inbyggda fläktkontrollen som gjorde att nån fläkt inte gick så nån annan fick jobba övertid eller nåt. Vi får se om det håller i sig.

1
Bevaka tråden