Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport enheter frågar efter lösenord som jag inte satt

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en morgon med extremt trögt internet(modemfart) så jag tänkte jag skulle gå in på min AE o kolla hur inlinan är men när jag klickar på enheten och sedan klickar på "Manual setup" så kommer det en ruta som frågar efter lösenord. Mig veterligen har jag inte satt något lösenord och hade jag gjort det borde ju detta finnas i nyckelknippan men det gör det inte.

Efter en stunds laddande har jag iaf kommit in på Bahnhofs supportsida o där sett att felet är i stadsnätet och felsökning pågår men jag vill ändå veta hur jag kommer förbi denna lösenordsfråga samt varför jag får den överhuvudtaget.

Jag har testat med adminlösenordet men detta funkar inte. AU protetsterar inte på något vis utan fältet töms bara o frågan står kvar. Det går inte att klicka på OK-knappen utan att fylla i ngt eftersom den är utgråad.

Vid närmare eftertanke verkar det som Enheten ber mig skapa ett lösenord som sedan ska sparas i nyckelknippan men om jag skriver in samma lösenord två gånger så gör det ingen skillnad mot om jag ändrar ord varje gång, rutan poppar upp igen o ser likadan ut.

Airport Utility v. 5.6.1
Mac OSX 10.6.8

När jag klickar "Cancel" e-som jag inte kan fylla i ngt lösenord jag inte har blinkar denna text förbi, var tvungen att filma med Snapz ProX för att få till denna bild:

Senast redigerat 2014-08-30 15:04
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-08-30 15:27

Gör en soft reset så har du fem minuter på dig att sätta ett nytt lösenord utan att nollställa övriga inställningar. Om den ändå krånglar gå vidare med en hard reset. Vem som satt dit lösenordet om inte du gjort det är en annan gåta.
Vanliga frågor och svar om återställning av en AirPort-basstation

Ursprungligen av IngoX:

Gör en soft reset så har du fem minuter på dig att sätta ett nytt lösenord utan att nollställa övriga inställningar. Om den ändå krånglar gå vidare med en hard reset. Vem som satt dit lösenordet om inte du gjort det är en annan gåta.
Vanliga frågor och svar om återställning av en AirPort-basstation

Det är möjligt att jag satt det men inte minns det eller så beror felet på att lösenordet, oavsett vilket, inte finns i nyckelknippan vilket gör att det inte finns ngt att jämföra med varpå det blir lite moment 22

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-09-04 11:29

Jag tror att det default har samma lösenord som du har på det trådlösa nätverket (WEP/WPA).

Ursprungligen av kenjon:

Jag tror att det default har samma lösenord som du har på det trådlösa nätverket (WEP/WPA).

Har testat m det utan lycka. Har inte gjort mjuk återställning än men ska testa det

Ursprungligen av Mymac4ever:

Har testat m det utan lycka. Har inte gjort mjuk återställning än men ska testa det

Har nu gjort den mjuka återställningen, satt ett nytt lösenord och sparat detta i 1Password. Ska ev göra lika med min Express också

1
Bevaka tråden