Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Ny Macbook Air kan stöda vändbar USB‑kontakt

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fler uppgifter gör gällande att Apples nya fläktlösa bärbara dator bland annat kommer att få en ny tunnare design, USB-portar för vändbara kontakter och sakna Magsafe-laddning.

Läs hela artikeln här

Det lät ju som en dator att satsa på...men skärmen kunde ju varit någon tum större.

Om man lämnar standard-USB-kontakter så innebärdet att man alltid bör ha med sig en adapter och det är inte klokrent. Detta kommer att bli problem, USB-stickor rules the world fortfarande. Men men...Apple brukar inte bry sig om sådant...och det är en av anledningarna att dom drivit utvecklingen i 30 år nu

Ursprungligen av Demiurgen:

Om man lämnar standard-USB-kontakter så innebärdet att man alltid bör ha med sig en adapter och det är inte klokrent. Detta kommer att bli problem, USB-stickor rules the world fortfarande. Men men...Apple brukar inte bry sig om sådant...och det är en av anledningarna att dom drivit utvecklingen i 30 år nu

Det är fortfarande standard-USB, men ytterligare en sådan. Bara att bita i sura öppet och lägga till en till adapter till de 3 man redan har.

Ser hellre att man satsar på en bättre skärm, kontrast och färgåtergivning är ju helt fruktansvärd på Air-modellen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-09-23 20:54

"laddning genom induktiv sensor", vad är det för snack? Apple Watch har ju en "vanlig" Magsafe med en annan design.

Ursprungligen av kenjon:

"laddning genom induktiv sensor", vad är det för snack? Apple Watch har ju en "vanlig" Magsafe med en annan design.

Visst laddas Apple Watch via induktion? Nog för att laddaren är magnetisk, men där slutar väl likheterna med MagSafe?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-09-24 09:21

OK så hade nog inte jag fattat det, jag trodde att den hade kontakt med ringarna runt LEDen.
Är det induktion var jag helt ute och cyklade. Men att ladda en dator med induktion verkar alltför otroligt, med de effekter vi pratar om. Ett litet klockbatteri är dock OK.

1
Bevaka tråden