Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1Password 5 ger apptillägg och ny prismodell

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

1password hör till de populärare verktygen för att hantera lösenord och skydda privat information, och nu har appen uppdaterats för att utnyttja IOS 8.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-06 11:55

Hur fungerar TouchID i 1Password för er?

Jag tycker att det fungerar väldigt dåligt, lätt mindre än hälften av gångerna (kanske t o m mindre en fjärdedel) som den inte alls promptar om fingeravtryck utan istället bara kör den gamla vanliga rutan för lösenord. Jag tycker det känns sjukt ruggigt att det ens avviker en enda gång, att inte TouchID triggas exakt varje gång.

  • Medlem
  • 2014-10-06 12:21
Ursprungligen av zinned:

Hur fungerar TouchID i 1Password för er?

Jag tycker att det fungerar väldigt dåligt, lätt mindre än hälften av gångerna (kanske t o m mindre en fjärdedel) som den inte alls promptar om fingeravtryck utan istället bara kör den gamla vanliga rutan för lösenord. Jag tycker det känns sjukt ruggigt att det ens avviker en enda gång, att inte TouchID triggas exakt varje gång.

Du menar att appen uppmanar dig att mata in lösenordet till 1Pass manuellt istället för Touch?
Jag hade grymma problem med detta i början på min 5s. Men efter en ominstallation av 1Password fungerade det klockrent. Kanske kan vara något att testa?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-06 12:23
Ursprungligen av Dalle:

Du menar att appen uppmanar dig att mata in lösenordet till 1Pass manuellt istället för Touch?
Jag hade grymma problem med detta i början på min 5s. Men efter en ominstallation av 1Password fungerade det klockrent. Kanske kan vara något att testa?

Jag har testat detta, jag har t o m haft samma issue i min tidigare telefon (och dess iTunes/iCloud-backup) precis som nu i min nya telefon som också installerades som "ny telefon" med ny backup.

Det känns helt klart som buggigt i 1Password.

Ursprungligen av zinned:

Jag har testat detta, jag har t o m haft samma issue i min tidigare telefon (och dess iTunes/iCloud-backup) precis som nu i min nya telefon som också installerades som "ny telefon" med ny backup.

Det känns helt klart som buggigt i 1Password.

Jag har samma erfarenhet som dig. Det känns oförutsägbart utifall att det blir TouchId eller inmatning av lösenord (trots att jag har ställt in maximal längd på "hållbarheten" för TouchID = 30 dagar)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-06 14:10
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har samma erfarenhet som dig. Det känns oförutsägbart utifall att det blir TouchId eller inmatning av lösenord (trots att jag har ställt in maximal längd på "hållbarheten" för TouchID = 30 dagar)

Inte bra implementation, inte bra alls av AgileBits.

Även jag har exakt samma erfarenhet.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-06 19:05

Det var så i början men efter att ha avaktiverat Touch-ID och sen aktiverat det igen så fungerar det.

Ursprungligen av lappen71:

Det var så i början men efter att ha avaktiverat Touch-ID och sen aktiverat det igen så fungerar det.

Menar du TouchId totalt eller bara inom 1Password?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-06 19:23
Ursprungligen av BlackSmp:

Menar du TouchId totalt eller bara inom 1Password?

Inom 1Password bara.

Ursprungligen av lappen71:

Inom 1Password bara.

Jag har för mig att jag har gjort det - men jag kan prova en gång till

Problemet tycks ha lösts i och med uppdateringen till 5.1 som kom ikväll.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-07 01:42
Ursprungligen av Capeman:

Problemet tycks ha lösts i och med uppdateringen till 5.1 som kom ikväll.

Och apputvecklaren förklarar själv att problemet delvis var en bug, delvis de förvirrande inställningarna som nu förenklats i 5.1

Citat:

First, there was an issue in my code that caused the Master Password to be required at times instead of Touch ID. I’m happy to say this has been fixed in 1Password 5.1,
... ...
In many cases though, the Master Password prompt was showing up in 5.0 exactly when it should, at least according to our confusing settings—we had Auto-Lock inactivity timeouts for both the Master Password and Touch ID.

In fact, even I had trouble explaining how the “Request After” and “Request Fingerprint After” settings worked together. After explaining (unsuccessfully) to so many people, I knew something had to change.

Starting in 1Password 5.1, there will be a single Auto-Lock timeout that works for both.

Auto-Lock specifies how long 1Password will wait before it locks automatically. To unlock 1Password again, you can use your fingerprint if Touch ID is enabled, otherwise enter your Master Password. Your Master Password will be required after a device restart or when Touch ID authentication fails.

Combined with Lock on Exit, this gives you a great deal of control over when, and how, 1Password locks.

http://blog.agilebits.com/2014/10/06/touching...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-07 12:22
Ursprungligen av lappen71:

Det var så i början men efter att ha avaktiverat Touch-ID och sen aktiverat det igen så fungerar det.

Nope, har testat flera gånger tidigare. Fortfarande samma fel.

Ursprungligen av Capeman:

Problemet tycks ha lösts i och med uppdateringen till 5.1 som kom ikväll.

Testade nu, fungerade hur bra som helst.

Skönt det är löst.

1
Bevaka tråden