Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Guide: Skapa en installationsskiva för OS X Yosemite

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

UPPDATERAD: OS X Yosemite är här, och uppdateras enkelt via Mac App Store. Ibland kan det dock vara praktiskt att skapa en separat installationsdisk, till exempel för den som ska installera på flera datorer. 99mac visar hur du skapar en startskiva.

Läs hela artikeln här

Och för dem som vill göra det på de officiella sättet
http://support.apple.com/kb/HT5856

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2014-10-18 19:05

Hur fungerar det om man redan installerat Yosemite? Kom på nu när jag läste artikeln att det kanske inte hade varit så dumt att ha den separat på en USB sticka.. Datorn kom med ML och har bara installerat Mavericks och Yosemite via App store rakt på. Antar att ifall något händer så är det väl vid uppstart cmd+r och då får jag väl ML igen?

Ursprungligen av kievY:

Hur fungerar det om man redan installerat Yosemite? Kom på nu när jag läste artikeln att det kanske inte hade varit så dumt att ha den separat på en USB sticka.. Datorn kom med ML och har bara installerat Mavericks och Yosemite via App store rakt på. Antar att ifall något händer så är det väl vid uppstart cmd+r och då får jag väl ML igen?

Yosemite bör uppdatera återställningspartitionen, så om du behöver installera om ska du kunna installera till Yosemite direkt. Men det går också jättebra att skapa en installationsdisk enligt guiden fastän du redan installerat Yosemite. Dock måste du då ladda ner installationsfilen från App Store igen.

För att installera det OS datorn kom med håller man ned CMD+OPTION+R
Så startar Internet Recovery från UEFI.

1
Bevaka tråden