Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har Spotify problem?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kommer inte in hur jag än gör, och jag har betalat! Jag har ingen brandvägg påslagen.

Inga problem här.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-10-19 10:29

Funkar fortfarande inte.

Frågan är hur jag ska kunna slå av brandväggen när den redan är avslagen.....
Och att få svar från Spotify är ju hopplöst!

Dessutom betalar jag! Dom borde ju skämmas!
Gratisversionen ska väl funka ändå!

Dessutom har jag kört hela deras rensningsschema. Filer i library mm.

Senast redigerat 2014-10-19 22:40
Ursprungligen av the örjan:

Dessutom betalar jag! Dom borde ju skämmas!

När kontaktade du dom? Gjorde du det samma dag som du skapade tråden så tror jag du ska sänka dina förväntningar rent generellt

Har du samma problem att logga in på en annan dator. Har du testat ett annat nätverk?

Ursprungligen av barbapappa_86:

När kontaktade du dom? Gjorde du det samma dag som du skapade tråden så tror jag du ska sänka dina förväntningar rent generellt

Har du samma problem att logga in på en annan dator. Har du testat ett annat nätverk?

Kan man kontakta dom? Ja det enda jag erbjöds var en Twitterfeed. Och den använde jag nu för andra gången.
Det var väl två dagar sedan jag kontaktade dom.
Ja det funkar varken på MacBook Air eller iPhone.
Spotifys programmering suger verkligen! Det är den sämst programmerade site jag vet!

Och ja jag testar att logga in ute på stan (3G) och jag testar att logga in hemma (Wi-Fi). Ingen skillnad.
Samma error.

Det är så trist att jag ska behöva prata med er om det istället för personalen på Spotify!

Citat:

Error code 101-126
These error codes mean that Spotify can’t connect to the servers.

Try these steps to get reconnected:
1. Make sure Spotify is allowed full access in any firewall or antivirus software you have installed. Check with your network administrator if you’re unsure whether Spotify has access.
2. Perform a clean reinstall.
3. Restart your Internet connection by turning your router off and on again.

If none of the above gets you connected then check @SpotifyStatus for any issues currently affecting the service.

Ursprungligen av disktant:

Jo. Det där har jag gjort som sagt. Hjälpte inte.
Jag har t o m gjort det två gånger.....

Men liksom... även om jag har gjort allting fel så borde väl gratisversionen funka?!!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-10-20 00:17

Jag förstår halvt om halvt din frustration. Men inte hur du resonerar. Vad har hemsidans kodning med saken att göra? Syftar du på play.spotify.com?

Bifoga gärna länkar på vad du provat, annars får du samma tips här. Spotify fungerar enligt dem själva och oss andra. Vad har ändrats på din dator på sistonde?

Har du möjlighet att prova en annan dator? En mobil? Ett annat spotifykonto? Hur ser nätverket ut hemma, kör du vpn/proxy? Antivirus/"säkerhetsprogram"?
Har du följt guiden B, punkt 1-6?
Provat att forwarda port 4070?

Eftersom jag är en betalande kund anser jag inte att jag ska behöva gå igenom följande text:

If everything was working fine not too long ago, please first check http://www.spotify.com/help/service-status/ and http://twitter.com/SpotifyStatus to see if there are any ongoing issues.
Check that your router allows Spotify in- and outbound and your firewall software allows Spotify in- and outbound.
The following IP ranges should be open on port 4070: 78.31.8.0/21, 193.182.8.0/21.
That number 21 is the prefix length. Please check your router’s manual on how to enter those IP ranges correctly.
Check that Windows (if applicable) firewall allows Spotify in- and outbound
If you have any anti-virus, anti-hack or any other anti-software installed, try to temporarily disable it, just long enough to test your Spotify issue
(Names that come to mind are Norton, McAfee, AVG, etc.)
(On Windows) make sure you start Spotify as admin
Check your router and make sure UPnP is enabled. If it already is, turn it off, then on again
Turn off your router, wait 10 minutes, then turn it back on again
Can't fix it? Here are some other options.
Try these troubleshooting steps:
Troubleshooting Spotify on Windows
Troubleshooting Spotify on Mac
Troubleshooting Spotify on iPhone/iPad
Troubleshooting Spotify on Android

Tänk om TV tjänsterna - ComHem, Bredbandsbolaget - svarade på samma sätt!

Ursprungligen av the örjan:

Tänk om TV tjänsterna - ComHem, Bredbandsbolaget - svarade på samma sätt!

Inte samma tjänst.

Vill du mest bara spy galla över Spotify, eller vill du lösa problemet? Nu har du iaf några saker att testa. Spännande och se vad som löste det för dig

Ursprungligen av the örjan:

Tänk om TV tjänsterna - ComHem, Bredbandsbolaget - svarade på samma sätt!

Nä nu gick det bra. Nu kom jag in....

Ursprungligen av barbapappa_86:

Inte samma tjänst.

Vill du mest bara spy galla över Spotify, eller vill du lösa problemet? Nu har du iaf några saker att testa. Spännande och se vad som löste det för dig

Det är klart att jag vill spy galla över problemet eftersom det just nu löste sig utan att jag gjorde någonting!

Ursprungligen av the örjan:

Det är klart att jag vill spy galla över problemet eftersom det just nu löste sig utan att jag gjorde någonting!

Hjälper det på något sätt?

Det var ett tillfälligt problem för dig, sånt händer, jorden går inte under för det.

Ursprungligen av Anderlind:

Hjälper det på något sätt?

Det var ett tillfälligt problem för dig, sånt händer, jorden går inte under för det.

I'm sorry. Jag var på dåligt humör.
Dock tycker jag det är bra om 99mac även kan har en terapeutisk effekt.

1
Bevaka tråden