Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ponoplayer får inget gehör

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Neil Youngs musikspelare Ponoplayer ska erbjuda musik i betydligt högre kvalitet än vanliga komprimerade ljudfiler, men i ett lyssningstest får spelaren ingen uppskattning.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2015-02-02 18:12

För musiklyssning när man är utanför hemmet fungerar AAC bra. Låter helt okej och det får plats mycket musik på telefonen och på hårddisken som jag har i bilen (har också Spotify). När jag är hemma och sätter på musik som bakgrundssorl fungerar Spotify bra även där men när jag lyssnar aktivt är det komprimerad musik som gäller (ALAC) för med rätt utrustning är det enligt mig en stor skillnad, inte bara i ljudkvalitet utan också i närvarokänsla. Okomprimerad musik låter helt enkelt bättre.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-02-02 18:22

Bättre pris än Sony´s bärbara HD-spelare i alla fall.

Finns mediaspelare idag som stödjer format som FLAC och Ogg Vorbis. Det är synd att det idag är så få mediaspelare som stödjer dessa fria format. Apple vägrar lägga in stöd för dessa i sina produkter och jag förstår inte varför.

Ursprungligen av Alfakrull:

Finns mediaspelare idag som stödjer format som FLAC och Ogg Vorbis. Det är synd att det idag är så få mediaspelare som stödjer dessa fria format. Apple vägrar lägga in stöd för dessa i sina produkter och jag förstår inte varför.

Förstår du verkligen inte det? Oj...det är klart att de hellre säljer egna versioner av låtarna än låter användarna spela de versioner de redan har. Sen så är det säkert en principsak att vara så vrång som möjligt mot sina masochistiska användare.

Jag har en Ponoplayer och är hur nöjd som helst! Har ett par Yamaha EPH-100 hörlurar till och det låter kanon!

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2017-07-29 23:22
  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2017-07-29 23:26
1
Bevaka tråden