Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skälig nedladdningstid från iTunes?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2015-03-06 16:43

Har flera gånger hyrt film via iTunes. Men nu vet jag inte om den tiden ändå är förbi nu...
Är det bara hos mig som det tar längre tid att ladda ner filmen från iTunes än vad det tar att titta på filmen? Jag har en iPhone 6+ och enligt BBK får jag ca 96Mb/s upp/ner. (Via wifi) Telefonen kör iOS 8.1.3.
Jag klockade inte tiden exakt igår, men jag är helt säker på att det tog nära (eller kanske över) två timmar att tanka ner fanskapet innan jag kunde titta på den. Detta har hänt med flera filmer de senaste månaderna.

Fler som råkat ut för detta?

EDIT: Nedladdningstiden påverkas inte av enheten som filmen laddas ner till. Det går exakt lika långsamt till tjejens iPhone eller min iPad.

  • Medlem
  • 2015-03-06 19:05

Vet inte vad som anses skäligt men man bör ha i åtanke att det finns faktorer som spelar in när det gäller vilken hastighet man får. Tidpunkten på dygnet är en sådan. Laddar man ner när alla andra gör det så går det långsammare. Serverkapaciteten varierar också kraftig beroende på vilken server man laddar ner ifrån.

Jag köpte nyss en film på iTunes som ligger på 6.88 GB och det tog ganska exakt 8 min att ladda ner den vilket ger ett snitt på ca 114 Mbit/s. Jag har 1 Gbit/s både upp och ner.

  • Medlem
  • 2015-03-06 19:16

10-15 minuter tycker jag är ok för att ladda ner en film, men inte två timmar! Det tog längre tid att ladda ner skiten än att titta på den.

Har aldrig haft något problem med detta, hyr via Apple TV och filmen börjar spela mer eller mindre direkt.
Hyr oftast film på lördagskvällarna och det borde väl vara "primetime" för hyrfilm.

Kör dock inte via Wi-Fi utan ett trådat nätverk.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-03-06 21:51

Vet inte via telefonen, men köpte en film förra veckan och den var nere på några minuter med 100/100.

1
Bevaka tråden