Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fitbit Surge mäter flåset

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fitbits senaste toppmodell heter Surge och samlar funktioner från både aktivitetsarmband och smarta klockor i ett band. 99mac testar vad Surge går för både i vardagen och när det gäller träning.

Läs hela artikeln här

http://www.dcrainmaker.com/2015/01/fitbit-sur...

Inte jättebra enligt "kungen".
Dessutom är jag lite sur på Fitbit och kör en google och säljer datan du samlar in. Puls, position m.m anser jag vara rätt så integritetskänsligt.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2015-04-18 13:19

Väldigt intressant alternativ som ett mellanting emellan min renodlade träningsklocka (Suunto Ambit2) och en smartwatch. Lite synd att den inte är vattentät, samt att materialet inte verkar vara det bästa (smuts, damm, etc). Men annars riktigt intressant.

Kan nog se den som en praktisk och trevlig vardagsklocka som kan lite av allt, även om den kanske inte är bäst på något enstaka område (sömn, träning, smart-funktioner, etc). Dessutom helt OK i pris för vad den kan (GPS, puls, BT, etc).

Tack för bra genomgång!

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2015-05-01 01:10
Ursprungligen av Mactastic:

http://www.dcrainmaker.com/2015/01/fitbit-sur...

Inte jättebra enligt "kungen".

HR-avläsning är sällan bra för de enheter som inte använder ett dedikerat pulsband (samma sak för Apples klocka). Däremot så tycker jag att han ger det ett bra omdöme om man använder den till vad den är avsedd för.

Däremot så blir man nog besviken om man tror att den skall fungera för en triatlet som tävlar. Där kan inte denna, eller Apple Watch, konkurrera med dedikerade enheter ifrån Suunto och Garmin.

Ursprungligen av Mactastic:

Dessutom är jag lite sur på Fitbit och kör en google och säljer datan du samlar in. Puls, position m.m anser jag vara rätt så integritetskänsligt.

Intressant! Var har du läst om det?

Kan hålla med om att det är lite tveksamt (beroende på hur det görs).

1
Bevaka tråden