Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken mobiloperatör/abonnemang passar mig bäst?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-10-02 10:58

Hej!

Verkar knappt finnas någon diskussion alls vilken operatör man ska låta förbarma sig över sin Apple produkt.
Jag tänker mig att i denna tråd kan vi byta erfarenheter,

Jag börjar!!!

Nu har jag äntligen bestämt mig för att köpa iPhone 6S+ 64gb
Vilken operatör passar mig bäst?

Förutsättningar:
* På jobbet finns ingen täckning med 3! (som jag haft)
* Det finns ok täckning med Telia/Tele2/Halebop/Telenor/Comviq på 3G
* Jag surfar ungefär 3-5gb i månaden
* Har inget större behov av butik/telefonsupport
* Behovet av snabb surf och bra täckning är högre
* Rör mig förutom på mitt jobb i Stockholm m förorter, rätt mkt resor i Europa/Norden
*Telefon snart iPhone 6s+

Det känns mindre lustigt också att binda sig i 2år och köpa mobilen hos någon operatör
Helst skulle jag vilja köpa Apples iPhone uppgraderingsprogram men det verkar inte komma till Sverige

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-02 17:30

Jag har kört Telia sedan mobiltelefon kom till Sverige. Bytte dock till Halebop pga priset, för ett par år sedan. Jag tror jag betalar 299 kr/mån, inkl 6 GB surf, "fria" samtal och SMS.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-10-02 21:58

Tack @kenjon !

Det blev dock Telenor med 30 dagars öppet köp.
Mkt pga Telenor Change!

Vill bara flika in att även om jag nu har tele2 företag och nöjd med det, ändrar telebolagen sina erbjudanden hela tiden, och inget abonnemang är "perfekt" för alla användare vid alla tidpunkter.

Generellt: kolla – och snacka med – flera operatörer om vilka erbjudanden de har för tillfället, och kolla hur täckningen ser ut där du jobbar och arbetar. Jag hade t.ex. fått ett ganska bra erbjudande från en operatör, men när jag frågade runt hade just denna extremt dåligt rykte ang. oriktiga fakturor m.m.
Överlag bör man göra sin research innan man bestämmer sig.

Vill du ha någon som kan och måste ta ansvar, så är det Telia, Telenor och 3 som gäller.
Men bind inga abonnemang och välj efter ditt behov
Vill du ha det billigaste så är det deras "vid sidan av bolag" som gäller
Hallon och Halebop för att ta två exempel
Köp din mobil

1
Bevaka tråden