Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Föra över FLAC-filer till en Galaxy S6

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Upptäckte precis att man inte bara kan plugga in mobilen via USB och dra och släppa filer som i Windows så jag provade att ansluta via Bluetooth. Dock säger OS X att mobilen inte tar emot det jag skickar (mapp med FLAC-filer). Är det någon inställning jag kan ändra i OS X eller Android, eller kanske något tredjepartsprogram jag behöver till Android?

Ursprungligen av Rom Raptor:

Upptäckte precis att man inte bara kan plugga in mobilen via USB och dra och släppa filer som i Windows så jag provade att ansluta via Bluetooth. Dock säger OS X att mobilen inte tar emot det jag skickar (mapp med FLAC-filer). Är det någon inställning jag kan ändra i OS X eller Android, eller kanske något tredjepartsprogram jag behöver till Android?

Det är nog ingen inställning du kan ändra - det bara är så. Om det beror på Apples trångsynthet eller om det beror på något annat kan vi väl låta vara osagt. Du får testa exempelvis Android File Transfer som du hittar med följande länk: https://www.android.com/filetransfer/.

Hittade ett program till Android som heter Bluetooth File Transfer som är enkelt och fungerar, men att föra över filer går ca 1000000000 ggr långsammare än USB. Är detta verkligen enda lösningen?

Tack! Ska prova Android File Transfer.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-10-18 10:28
Ursprungligen av Rom Raptor:

Hittade ett program till Android som heter Bluetooth File Transfer som är enkelt och fungerar, men att föra över filer går ca 1000000000 ggr långsammare än USB. Är detta verkligen enda lösningen?

BT är 20ggr långsammare än USB2 i teorin, och ger som mest 3MB/s. FLAC är väl rätt stora filer va?

Android File Transfer fungerade hur bra som helst! Trist att Bluetooth är så långsamt. Ett album i FLAC-format är ca 400 MB.

Jag använder mig av airdroid. Mycket smidigt att ansluta via webbläsaren och dra och släppa filer dit.

1
Bevaka tråden