Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dina synpunkter på mobila betalningar

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena vi är två grabbar som läser systemvetenskap i Lund som gör vårt examensarbete om acceptansen för mobila betalningar i Sverige. Hade varit riktigt snällt om så många som möjligt hade velat svarar på vår undersökning.

http://goo.gl/forms/wRjo2M6aLO

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-10-21 12:31

Frågan: … Vilka mobila betalningstekniker…
-Hur väljer jag SMS och Swish? (Vad är option 4?)
Frågan: "Jag använder mig idag av mobila betalningar" är väldigt lik "Jag använder mig av mobila betalningar i mitt dagliga liv "
Frågan" Min mobiltelefon är kompatibel med mobila betalningstjänster " borde vara av typen ja/nej/vet ej

Personligen tycker jag er enkät är svår då det skiljer så mycket mellan de olika betalningslösningarna som finns idag.
Sen tror jag ni får ett ganska biased resultat om ni frågar på ett forum som det här, kanske borde höra med medlemmarna på familjeliv oxå?

Sen vore det trevligt om ni gav tillbaka till de som svarar med en länk till arbetet när ni är klara. Lycka till!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-21 12:49
Ursprungligen av stefanliden:

Tjena vi är två grabbar som läser systemvetenskap i Lund som gör vårt examensarbete om acceptansen för mobila betalningar i Sverige. Hade varit riktigt snällt om så många som möjligt hade velat svarar på vår undersökning.

http://goo.gl/forms/wRjo2M6aLO

Som @reboot81 skriver, kommer ni sedan att presentera resultaten här och redogöra för dem?

Ursprungligen av zinned:

Som @reboot81 skriver, kommer ni sedan att presentera resultaten här och redogöra för dem?

Antagligen inte. Med tanke på alla dessa enkäter som kommit till 99macs medlemmar, hur många har lett till ett resultat vi fått ta del av? Någon enstaka? Detta trots utfästelser från skaparna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-21 13:00
Ursprungligen av Capeman:

Antagligen inte. Med tanke på alla dessa enkäter som kommit till 99macs medlemmar, hur många har lett till ett resultat vi fått ta del av? Någon enstaka? Detta trots utfästelser från skaparna.

Precis.

Jag ser ingen anledning att 99mac:s användare ska bjuda på sin tid till @stefanliden och hans enkät. Registrerar ett konto enkom för att söka folk till att fylla i deras enkät vars framtida resultat sedan sannolikt inte kommer att presenteras för oss.

Mina två cent - fyll inte i enkäten.

Så länge där finns fel i formuläret så blir det ju missvisande resultat - hur ärlig och noggrann man än försöker vara.
(se reboot81s första anmärkning i inlägg 2)

Så det är ju inte lönt att fylla i enkäten.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-10-21 16:47

En liten gratislektion:
Betatesta. På mamma, partner eller kursare. Här handlar det mycket om den gamla tekniken korrekturläsning.

Det är/kan uppfattas respektlöst att be om en arbetsinsats när man hafsat ihop någonting och inte brytt sig om att korrekturläsa.
Att jag skulle jobba för att det är "snällt" funkar inte på mig. Motivera mig! (…för att hjälpa oss studenter med X…, …för att öka förståelsen om Y…, …för att vara först med att få ta del av exjobbet…)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-10-23 17:14

@stefanliden, det vore bra om du reviderade frågorna

Ärligt talat, öka min produktivitet, hur då ? Varför skulle det vara en finansiell risk att lämna ut finansiell data, tex till apple, det gör jag redan, hmmm....

Fast det är klart, jag kan ju låta bli o svara med

Deltar utav princip 'aldrig' i undersökningar, enkäter etc.
Det händer att jag gör undantag om det är något som jag har affinitet för, men det är ytterst sällan.
Varför ska jag lägga tid på sådant?!
Att undersökare förutsätter att de kan stjäla min tid utan kompensation säger en del om deras uppfattning om sitt eget arbete.

1
Bevaka tråden