Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

extern dvd + macbook pro = problem

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2015-10-28 19:06

Snälla hjälp!

Hej!

Jag sitter på en 5 år gammal macbook pro med 10.6.8
Dvdn verkar ha lagt av, den tuggar bara ett tag och sedan spottar den ut skivan.
Nu sitter jag här med en dvd som jag måste se så jag fick den, tyckte jag brillianta iden att koppla in en extern dvd. Jag lånade min kompis apple superdrive eller vad den nu heter. Apple orginal extern dvd i alla fall. Jag pluggar in den med det går inte ens att stoppa in dvdn i dvd-spelaren, skivan går in tills det bara sticker ut ca 2,5 cm sen är det något som tar emot.
Någon som har en ide om hur jag ska göra?

Dvdn innehåller ett korttrick som jag vill lära mig, hjälp mig så kan jag visa korttricket för dig!

Ursprungligen av Jokke:

Snälla hjälp!

Hej!

Jag sitter på en 5 år gammal macbook pro med 10.6.8
Dvdn verkar ha lagt av, den tuggar bara ett tag och sedan spottar den ut skivan.
Nu sitter jag här med en dvd som jag måste se så jag fick den, tyckte jag brillianta iden att koppla in en extern dvd. Jag lånade min kompis apple superdrive eller vad den nu heter. Apple orginal extern dvd i alla fall. Jag pluggar in den med det går inte ens att stoppa in dvdn i dvd-spelaren, skivan går in tills det bara sticker ut ca 2,5 cm sen är det något som tar emot.
Någon som har en ide om hur jag ska göra?

Dvdn innehåller ett korttrick som jag vill lära mig, hjälp mig så kan jag visa korttricket för dig!

Alla externa dvd-spelare är inte kompatibla med alla datorer. Den som jag köpte till min rMBP funkar inte med min MBP som är ett par år äldre.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-28 20:21