Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lagring av film på extern hårddisk

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2015-10-19 13:06

Redigerar film i Final Cut pro. Behöver spara ned på extern H-disk för att få plats i datorn. När jag flyttar över filmen och raderar den i Final Cut. Så kan jag inte öppna den igen via den externa hårddisken. Får besked om att delar av filmen saknas. Nån som vet vad jag kan göra för att spara ned hela filmen. Måste man gå via dokumentmappen eftersom det inte räcker med att skicka filmen direkt från Final Cut till den externa.

Tacksam för alla tips
/Claes

Ursprungligen av netmedia:

...flyttar över filmen och raderar den i Final Cut. Så kan jag inte öppna den igen...

Berätta hur du gör när du flyttar filmen.
Berätta hur du gör när du raderar.
Berätta hur du gör när du försöker öppna igen.

Version av OS X och version av Final Cut kan också vara bra att veta.

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2015-10-19 13:30

Hej, jag exporterar filmen till externa disken. Därefter flyttar jag orginalfilmen till papperskorgen. Går in på externa hårddisken för att öppna filmen. Final Cut version 10.2. 2 öppnas men filmen saknar delar av innehållet .

/Claes

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2015-11-06 13:09

Hej!
Kolla denna video organizing media in FCPX och sedan kommer det upp en massa andra förslag från YouTube...

Det som många gör är att under inställningar i varje Bibliotek ha FCP backup lokalt på datorn, Media files (originalfilmer) på en extern, men att sedan alla rendered files hamnar antingen lokalt eller på en annan extern men SSD disk.
Jag håller på just nu och gjorde fel att i en produktion ha media och rendered files på extern, det tog evigheter att processa.

Även om du väljer att ha rendered files lokalt för att arbeta snabbast så kan du, när du är klar, konsolidera Biblioteket i efterhand.
Här rekommenderar många att det är enklast att samla allt i själva Biblioteket. Du kan sedan kopiera detta på extern som du gör extra backup av.
Du har frigjort utrymme på datorn och kan ta dig an ny FCP projekt.

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2015-11-07 12:00

Hej Homesick, bra tips har tittat på Youtube. Allting blir enkel när man vet hur…

1
Bevaka tråden