Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Systemkrav för spel är "case-sensitive"

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Spelet "Total War: Medieval 2" har precis släppts på App Store och enligt systemkraven krävs "volumes formatted as Case-sensetive".

Min hårddisk fick det påhittiga namnet "Namnlös" och är i formatet "Mac OS Extended (journalförd)".

Betyder det att jag inte kan köra spelet? Kan jag ändra namnet?

Länk till spelet

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-12-22 18:17
Ursprungligen av iTiger:

Spelet "Total War: Medieval 2" har precis släppts på App Store och enligt systemkraven krävs "volumes formatted as Case-sensetive".

Min hårddisk fick det påhittiga namnet "Namnlös" och är i formatet "Mac OS Extended (journalförd)".

Betyder det att jag inte kan köra spelet? Kan jag ändra namnet?

Länk till spelet

Antagligen kan du spela det. Spelet kräver ett filsystem som är icke skiftlägeskänsligt. Dvs inte gör skillnad på spel.app och Spel.APP. mer info

Det har inget att göra med diskens namn i sig.

Öppna Skivverktyg.app, markera din systemdisk, välj Visa Info (eller knappen Info). Kika i infolistan vad ditt system är. Det bör stå "Nej" på "Är skiftlägeskänslig".

  • Medlem
  • 2015-12-22 18:23

Det står "This game is not currently supported on volumes formatted as Case-sensitive".

Det normala är att volymen inte är skiftlägeskänslig. Peka på den i skivverktyget och tryck på Info och kolla efter "Är skiftlägeskänslig". Där står med all säkerhet "Nej".

Så spelet kommer att fungera.

Edit: Lite sen, skriver och tänker för långsamt

Du har nog missförstått systemkravet. Saxat från app store:

Citat:

Important information regarding Medieval II: Total War™:
...
• This game is not currently supported on volumes formatted as Case-sensitive.

Om du inte vet hur ditt filsystem är konfigurerat har du högst troligen inte case-sensitive. Titta på din volym i skivverktyg för att veta säkert.

Ursprungligen av reboot81:

Antagligen kan du spela det. Spelet kräver ett filsystem som är icke skiftlägeskänsligt. Dvs inte gör skillnad på spel.app och Spel.APP. mer info

Det har inget att göra med diskens namn i sig.

Öppna Skivverktyg.app, markera din systemdisk, välj Visa Info (eller knappen Info). Kika i infolistan vad ditt system är. Det bör stå "Nej" på "Är skiftlägeskänslig".

Tack för ett mycket grundligt och genomarbetat svar! Nu fick jag svar på min fundering!

Och tack ni andra som svarade i tråden!

1
Bevaka tråden