Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Xbox eller PS4?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-12-30 21:37

Ska köpa TV-spel åt sonen. Han har passerat 6 och idag har vi ett gammalt Wii som gått sönder. Han spelar mest Lego-spel och sådana där man rör sig framför.

Någon som kan säga något om vad man bör välja idag, Xbox One eller PS4?

Det är nog hugget som stucket när han är så liten. Kanske den som har minst handkontroller som passar? Tror det är PS4ans.

Ursprungligen av keptang:

Det är nog hugget som stucket när han är så liten. Kanske den som har minst handkontroller som passar? Tror det är PS4ans.

Har PS4 nått liknande som Xbox:s kinect?

Ursprungligen av CekariYH:

Har PS4 nått liknande som Xbox:s kinect?

Jovisst, https://www.playstation.com/en-us/explore/acc....

Kolla upp vad hans kompisar har! Det är förmodligen bäst och roligast om de kan låna spel av varandra.

PS4 eller XBOne spelar egentligen ingen roll i den åldern. Han kommer knappast i närheten av några av de konsollexklusiva titlarna innan den konsollgenerationen är skrotad ändå.

Oavsett konsoll kommer du att få punga ut med en prenumeration för att få tillgång till online funktioner.

Jag är lite osäker på vad som gäller för XBox, men för Playstation gäller att barn inte kan accessa online funktioner, vilket gör att grabben din får köra på ditt konto om spelet behöver komma ut på nätet (och det gör väldigt många spel...). Alternativet är ju givetvis att du fuskar med åldern på barnets konto.

Bra f.ö. att du inte verkar överväga en Wii U som verkar vara en dödsdömd plattform.

Tackar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-12-31 00:56

Känns som PS4. Bättre handkontroller för liten samt trots allt bättre potential i den. Ser liksom inga fördelar i Xbox.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-12-31 09:38
Ursprungligen av HåkanE:

Bra f.ö. att du inte verkar överväga en Wii U som verkar vara en dödsdömd plattform.

Beror på om man gillar Nintendos spel eller inte.
Jag tycker det är klart bästa konsollen nu, och jag har ps4 med. Min dotter på 6,5 älskar mario spelen.
Har man dessutom ett Wii sen innan kan man återanvända kontrollerna (och spelen för den delen).

Ursprungligen av Json_81:

Beror på om man gillar Nintendos spel eller inte.
Jag tycker det är klart bästa konsollen nu, och jag har ps4 med. Min dotter på 6,5 älskar mario spelen.
Har man dessutom ett Wii sen innan kan man återanvända kontrollerna (och spelen för den delen).

Jag tänkte mest på att flera av de större spelhusen inte ger ut titlar till Wii U. Mariospelen passar perfekt för just den åldersgruppen som du (och TS) nämner, men jag tycker nog att en konsoll ska hålla / användas i 5+ år och då är barnen lite väl stora för den typen av spel.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-01-01 16:16
Ursprungligen av HåkanE:

Jag tänkte mest på att flera av de större spelhusen inte ger ut titlar till Wii U. Mariospelen passar perfekt för just den åldersgruppen som du (och TS) nämner, men jag tycker nog att en konsoll ska hålla / användas i 5+ år och då är barnen lite väl stora för den typen av spel.

De spelen kör man på pc

Nä, det är helt rätt, däremot tycker jag det är lite dåligt utbud av bra spel för de mindre barnen till ps/xbox.

Har själv funderat på detta i några år...men för mig känns nu spelkonsoller omodernt...1900-tal på något sätt....det ligger drivor av dessa i vårt grovsoprum (äldre modeller). Jag har istället en fet MacPro som server i en garderob och den streamar även ut Steam till andra Macar i bostaden...spel som kräver kraftigare grafik. Steam och Origin räcker till allt som ungen behöver när hon inte bara spelar Minecraft och några få spel från AppStore. Ungen vill bara köra med mus och tangenter, men vi har en PS4-kontroll senaste modell (USB och Bluetooth - valfritt) - man kan ha fler om man vill - funkar klockrent.
Konsoller känns så...låst...slutet...monoitiska...och ska ungen/ungarna lira allt som klasskompisarna lirar så behöver man helst alla tre standarder (Xbox, PS4 och den där andra som jag aldrig kommer ihåg...Wii?)

1
Bevaka tråden