Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Iphone 7 blir vattentät och laddas trådlöst

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Iphone 7 blir vattentät, får trådlös laddning och kommer att bli tunnare eftersom hörlursporten tas bort.

Läs hela artikeln här

...och 200 000+ har skrivit på att inte ta bort hörlurskontakten (i USA såklart)

Blir nog en fin iPhone det där

Alla som för sin talan att Apple borde lyssna på konsumenterna. Är Apple ett företag som kan klassas att lyssna på köparna? Tycker mig inte se den tendensen. Skit i vad de gör. Se bara till att felanmälan produkten så mycket ni bara kan så länge ni har garanti ??

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2016-01-08 22:18
Ursprungligen av CekariYH:

...och 200 000+ har skrivit på att inte ta bort hörlurskontakten (i USA såklart)

Blir nog en fin iPhone det där

Det känns som om jag missat något: Vad spelar det för roll om den är kvar? För att folk köpt för dyra lurar som de inte kan använda?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2016-01-09 00:19
Ursprungligen av iggy:

Det känns som om jag missat något: Vad spelar det för roll om den är kvar? För att folk köpt för dyra lurar som de inte kan använda?

Det kommer ju lätt någon slags adapter ändå, så inte direkt så att dom som har det är körda.

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2016-01-09 04:34
Ursprungligen av D_Odell:

Alla som för sin talan att Apple borde lyssna på konsumenterna. Är Apple ett företag som kan klassas att lyssna på köparna? Tycker mig inte se den tendensen. Skit i vad de gör. Se bara till att felanmälan produkten så mycket ni bara kan så länge ni har garanti ??

Apple ÄR ett företag som lyssnar på sina kunder.

Ursprungligen av iggy:

Det känns som om jag missat något: Vad spelar det för roll om den är kvar? För att folk köpt för dyra lurar som de inte kan använda?

Därför att trots det "bara" är ett hål tar den ganska mycket plats på insidan skulle jag gissa.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2016-01-09 10:05
Ursprungligen av CekariYH:

Därför att trots det "bara" är ett hål tar den ganska mycket plats på insidan skulle jag gissa.

Jo det insåg jag också, min fråga var snarare varför folk var upprörda för att det kan komma en iPhone utan hål. Stämmer det att den dessutom blir vattentät så tycker jag det låter som en mobil jag gärna haft. Men så lyssnar jag sällan i hörlurar och gör jag det är det via bluetoothhörlurar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-01-09 10:10

Samma liv inför Apples skifte från 30-pins connectorn till Lightning. Hör vi något gnällande på det nu? Nej, självklart inte

Detta är ett icke-problem.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2016-01-09 11:33
Ursprungligen av zinned:

Samma liv inför Apples skifte från 30-pins connectorn till Lightning. Hör vi något gnällande på det nu? Nej, självklart inte

Detta är ett icke-problem.

För oss som vill använda våra lurar är det absolut ett problem. Som tur är finns det andra märken att välja på.

  • Medlem
  • Eksjö
  • 2016-01-09 11:54
Ursprungligen av zinned:

Samma liv inför Apples skifte från 30-pins connectorn till Lightning. Hör vi något gnällande på det nu? Nej, självklart inte

Detta är ett icke-problem.

Lightning kontakten är väl ett av de största misstagen någonsin. Laddkablar som håller 6 månader innan mittenstiften har oxiderat. jvl less på skiten

Ursprungligen av Pimmp:

Lightning kontakten är väl ett av de största misstagen någonsin. Laddkablar som håller 6 månader innan mittenstiften har oxiderat. jvl less på skiten

Har själv ett gäng med iPhone och iPads, inte tendens till oxid på någon av dem. Det hänger sannolikt på hur de används (därmed inte sagt att du använder de "fel" bara att vi inte använder de på samma sätt).

Man ska inte duscha med sladden, det vet du va?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-01-09 13:29
Ursprungligen av onnyt:

För oss som vill använda våra lurar är det absolut ett problem. Som tur är finns det andra märken att välja på.

Alla kan fortsätta använda sina gamla lurar då det garanterat kommer finnas en uppsjö av adaptrar. Eller så skippar du iPhone, du väljer ju själv. Personligen tycker jag det är ett väldigt litet problem.

Ursprungligen av Pimmp:

Lightning kontakten är väl ett av de största misstagen någonsin. Laddkablar som håller 6 månader innan mittenstiften har oxiderat. jvl less på skiten

Jaså? Suveränt kontaktbyte, om du frågar mig. Mycket mer driftsäkert och mer stabilt. Dessutom mindre och inte beroende av vilket håll kontakten ansluts. Bara plus.

Jag har inte haft ett enda problem med mina kablar (Två iPhone, Två iPads).

Ursprungligen av D_Odell:

Alla som för sin talan att Apple borde lyssna på konsumenterna. Är Apple ett företag som kan klassas att lyssna på köparna? Tycker mig inte se den tendensen. Skit i vad de gör. Se bara till att felanmälan produkten så mycket ni bara kan så länge ni har garanti ??

Om Apple alltid lyssnat på sina kunder innan de fått möjlighet att presentera hela konceptet skulle många fantastiska inovationer inte ha kommit fram.
https://www.youtube.com/watch?v=eywi0h_Y5_U&s...

Ursprungligen av Örjan Borgström:

Om Apple alltid lyssnat på sina kunder innan de fått möjlighet att presentera hela konceptet skulle många fantastiska inovationer inte ha kommit fram.
https://www.youtube.com/watch?v=eywi0h_Y5_U&s...

Förstår inte hur du kan tolka att jag menar att de alltid ska lyssna på sina köpare.. Men att punga ut en 4" iphone är inte mycket begärt.

Ursprungligen av D_Odell:

Förstår inte hur du kan tolka att jag menar att de alltid ska lyssna på sina köpare.. Men att punga ut en 4" iphone är inte mycket begärt.

Se, de har lyssnat till dig?

http://www.macrumors.com/roundup/iphone-6c/

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2016-01-11 07:12
Ursprungligen av Örjan Borgström:

Se, de har lyssnat till dig?

http://www.macrumors.com/roundup/iphone-6c/

Hur får du något som är ett obekräftat rykte till att de har lyssnat?

Ursprungligen av Exteron:

Hur får du något som är ett obekräftat rykte till att de har lyssnat?

Var lite positiv och tänk att "nu har de hört mig i Cupertino".?

Det är lite mer än ett rykte, men osvuret är alltid bäst när det gäller Apple.

http://www.macworld.co.uk/news/iphone/iphone-...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2016-01-11 19:57

99% använder apples lurar ändå så det spelar ingen större roll att den försvinner. Det finns inga 3:e partslurar som kvalitetsmässigt kommer i närheten av originallurarna.

Ursprungligen av planB:

Det finns inga 3:e partslurar som kvalitetsmässigt kommer i närheten av originallurarna.

Eh...

Ursprungligen av planB:

99% använder apples lurar ändå så det spelar ingen större roll att den försvinner. Det finns inga 3:e partslurar som kvalitetsmässigt kommer i närheten av originallurarna.

Två helt fantastiska påståenden i ett och samma inlägg. Högsta betyg i Troll-skolan?

- Har du några fakta på detta, eller är det vad du tror/känner?

1. Jo, de flesta använder Apples originallurar, det är garanterat sant. 99% är sannolikt en för hög siffra, jag gissar själv på runt 70%.
2. De övriga 30% använder lurar som är *betydligt* bättre än Apples. Iallafall enligt min egen åsikt. I princip alla tredjepartslurar jag testat, allt från sketna Kjell & Co-lurar för 99,- spänn till Bose-lurar för 2.000,- låter, och sitter, bättre.

Cheezez...

  • Medlem
  • 2016-01-11 20:30
Ursprungligen av planB:

99% använder apples lurar ändå så det spelar ingen större roll att den försvinner. Det finns inga 3:e partslurar som kvalitetsmässigt kommer i närheten av originallurarna.

Sennheiser
Bose
Denon
B&W
Mfl
Ring a Bell

Vad menas med vattentätt? Jag skulle gärna vilja lyssna på musik från min iPhone med hörlurarna på när jag simmar.

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2016-01-11 21:53
Ursprungligen av Örjan Borgström:

Var lite positiv och tänk att "nu har de hört mig i Cupertino".?

Det är lite mer än ett rykte, men osvuret är alltid bäst när det gäller Apple.

http://www.macworld.co.uk/news/iphone/iphone-...

Den länken bekräftade inget annat än att det fortfarande bara är ett rykte.

Ursprungligen av calinou:

Vad menas med vattentätt? Jag skulle gärna vilja lyssna på musik från min iPhone med hörlurarna på när jag simmar.

Ett vanligt fel när folk skriver en nyhet som denna, ska naturligtvis stå vattentålig som är en helt annan sak.

Ursprungligen av calinou:

Vad menas med vattentätt? Jag skulle gärna vilja lyssna på musik från min iPhone med hörlurarna på när jag simmar.

Nja, kanske en vattentät iPhone går att simma med så småning om men tror inte hörlurarna klarar det än, det finns regn och svettsäkra lurar men badsäkra?.

  • Medlem
  • 2016-01-11 22:04
Ursprungligen av CekariYH:

Nja, kanske en vattentät iPhone går att simma med så småning om men tror inte hörlurarna klarar det än, det finns regn och svettsäkra lurar men badsäkra?.

Problemet är även klor och saltvatten
Sony som ligger i framkant med vattentålighet har både BT lurar Walkman och telefoner som du kan simma med. Dock max 2 meters djup och sötvatten. Saltvatten ställer till det extra mycket

Edit Walkman lurar var musik spelare inga BT lurar. Men mobilerna kan man filma undervatten med.

Ursprungligen av PaO:

Problemet är även klor och saltvatten
Sony som ligger i framkant med vattentålighet har både BT lurar Walkman och telefoner som du kan simma med. Dock max 2 meters djup och sötvatten. Saltvatten ställer till det extra mycket

Edit Walkman lurar var musik spelare inga BT lurar. Men mobilerna kan man filma undervatten med.

Fast Sonys lurar fungerar lika bra efter saltvatten, bara skölja av sakerna efteråt. Egna erfarenheter.
Hoppas verkligen Apple kommer med IP-klass (IP58/IP67) för vatten och damm till hösten.

Ursprungligen av carlsson:

1. Jo, de flesta använder Apples originallurar, det är garanterat sant. 99% är sannolikt en för hög siffra, jag gissar själv på runt 70%.

70% är väldigt tveksamt
jag har aldrig sett någon med nya modellen av lurar i öronen, och jag åker buss & tunnelbana varje dag
har sedan jag fick mitt första par undrar vem som använder använder skiten egentligen
vore bäst att inte skicka med några lurar alls

Ursprungligen av disktant:

70% är väldigt tveksamt
jag har aldrig sett någon med nya modellen av lurar i öronen, och jag åker buss & tunnelbana varje dag
har sedan jag fick mitt första par undrar vem som använder använder skiten egentligen
vore bäst att inte skicka med några lurar alls

Många Android-tillverkare har slutat skicka med lurar, ett bra beslut tycker jag.

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2016-01-11 23:11
Ursprungligen av disktant:

70% är väldigt tveksamt
jag har aldrig sett någon med nya modellen av lurar i öronen, och jag åker buss & tunnelbana varje dag
har sedan jag fick mitt första par undrar vem som använder använder skiten egentligen
vore bäst att inte skicka med några lurar alls

Så bra för dig att du tror Stockholm verkar representera världen, men jag måste nog göra dig besviken med att säga att världen är något större. Jag åker själv buss i stort sett varje dag och ser tvärtemot dig MASSOR utav folk som använder lurarna som följer med, både på bussen och när jag går på stan och det gäller oavsett jag är i Örebro eller sitter på tåget till min hemort eller var jag är.

Bevaka tråden