Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stor skillnad på batteritid

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag o frugan skaffade varsin Apple watch sport strax efter nyår. Jag den lite större på 42mm och hon den mindre på 38mm.
Vi använder den ha ska likvärdigt, hon ät dock ute på en timmas promenad varje kväll, men är mer stillasittande under dagen. Jag rör mig mer under dagen o är stillasittande kvällstid.
Nu till problemet. Hennes laddar ut sanslöst fort. Om hon tar på sig den på morgonen vid 08 och sedan bara har den på sig o läser dom notiser som kommer och inte mycket mer så är den nere på 50% efter två-tre timmar o efter lika lång tid till så är den helt urladdad. Hennes klocka håller som Max ca sex timmar.
Min klocka har jag på mig från 07 till midnatt och har då ca 30-40% batteritid kvar.

Någon som har koll på vad man skall kolla i hennes klocka eller leta efter för att list ut vad det är som suger ut batteritiden så snabbt?

Hon har iOS2 på sin medans jag har iOS1.

Jag har upplevt liknande problem enstaka gånger och har en kollega som också upplevt det enstaka gånger med WatchOS 2.

Det gick alltid till sig efter en omstart av klockan och vi tror att det hade att göra med någon nyinstallerad app.

Jag skulle göra följande:

  • söka igenom apparna och avinstallera "misstänkta"

  • prova med att para om klockan och telefonen (men se till att du har backup)

1
Bevaka tråden