Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kanex fixar ljudutgång på Apple TV

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fjärde generationens Apple TV tillförde många nya funktioner, men den tog också bort den optiska ljudutgången. Detta åtgärdar tillbehörstillverkaren Kanex.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-04-13 13:29

Det blir billigare (och mer mångsidigt) att hitta en begagnad Airport Express.

Ursprungligen av IngoX:

Det blir billigare (och mer mångsidigt) att hitta en begagnad Airport Express.

Och/eller köpa en begagnad ATV 3. Jag använder en av mina dagligen, flitigt.

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2016-04-13 15:38

Finns liknande hos t ex Kjell.com, då får man även analog signal ut:

http://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natve...

Men det billigaste vore ju att dra ljudet från tvn till vad man nu vill spela upp ljudet i, istället för att dra det direkt från ATV.

Ursprungligen av EnDumEn:

Men det billigaste vore ju att dra ljudet från tvn till vad man nu vill spela upp ljudet i, istället för att dra det direkt från ATV.

Finns inte digital ljudutgång på alla tv och dessutom är det inte säkert att den skickar vidare i 5.1
De som har ARC kan också få problem med extern källa

Men går det så går det

  • Medlem
  • Borås
  • 2016-04-14 19:53

Men i de flesta fallen är det väl bättre att sätta ATV:n direkt i förstärkaren istället?

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2016-04-15 11:18
Ursprungligen av EnDumEn:

Finns liknande hos t ex Kjell.com, då får man även analog signal ut:

Kanex har även den analog 3,5 mm utgång!

http://www.kanex.com/hdmi-optical-audio

Delar upp signalen?

Ursprungligen av Redaktionen:

Fjärde generationens Apple TV tillförde många nya funktioner, men den tog också bort den optiska ljudutgången. Detta åtgärdar tillbehörstillverkaren Kanex.

Läs hela artikeln här

Fick hem min Kanex för ett par dagar sedan eftersom jag fick en ny Apple Teve i julklapp så beställde jag en. Men den delar upp ljudet, på flera filmer och serier vi tittar på på HBO m fl. Så hör vi bara bakgrundsmusik och ljud, men allt prat från skådisarna är borta, helt tyst. Någon som vet hur man fixar detta? Har inte hittat nån inställning på detta heller.

Ursprungligen av Fredrik_72:

Fick hem min Kanex för ett par dagar sedan eftersom jag fick en ny Apple Teve i julklapp så beställde jag en. Men den delar upp ljudet, på flera filmer och serier vi tittar på på HBO m fl. Så hör vi bara bakgrundsmusik och ljud, men allt prat från skådisarna är borta, helt tyst. Någon som vet hur man fixar detta? Har inte hittat nån inställning på detta heller.

Hur har du kopplat grejerna?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-12-30 07:32
Ursprungligen av Fredrik_72:

Fick hem min Kanex för ett par dagar sedan eftersom jag fick en ny Apple Teve i julklapp så beställde jag en. Men den delar upp ljudet, på flera filmer och serier vi tittar på på HBO m fl. Så hör vi bara bakgrundsmusik och ljud, men allt prat från skådisarna är borta, helt tyst. Någon som vet hur man fixar detta? Har inte hittat nån inställning på detta heller.

Apple TV uppfattar att din setup klarar en viss nivå av flerkanalsljud, men på något sätt tappas centerkanalen bort på vägen. Pröva att ändra inställningen för surroundljud, i värsta fall till stereo.
Om surroundljudinställningar på Apple TV

  • Medlem
  • 2016-12-30 08:23
Ursprungligen av Ola:

Men i de flesta fallen är det väl bättre att sätta ATV:n direkt i förstärkaren istället?

Ja har man en biohemma förstärkare måste det vara bäst att sätta alla källor i

1
Bevaka tråden