Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En vecka med Iphone SE

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ida Lindkvist la beslag på redaktionens Iphone SE för att se hur den är att använda i vardagen. En vecka senare är det dags att ta ställning – är den perfekt stor?

Läs hela artikeln här

Hur är batteritiden jämförelsevis?

Behövde du stödladda 6s+?

  • Medlem
  • 2016-04-18 21:46

Bra skrivet som vanligt

Använde du Apple Watch med SE för den måste ju vara ett bra komplement till 6S Plus gällande att slippa ta upp telefonen ur väskan / fickan?

Ursprungligen av Ancientdragon:

Hur är batteritiden jämförelsevis?

Behövde du stödladda 6s+?

Dagar då jag använder 6S Plus måttligt har jag gott om batteri kvar vid sängdags, kan nog få ut 1,5 dag något sånt med den. Men en dag med mer aktiv användning går det så klart åt mer. Något batteripack eller så har jag inte behövt bära runt på, utan den räcker till jag kommer till laddaren hemma vid sängen, även om det inte alltid är många procent kvar.

Ursprungligen av PaO:

Bra skrivet som vanligt

Använde du Apple Watch med SE för den måste ju vara ett bra komplement till 6S Plus gällande att slippa ta upp telefonen ur väskan / fickan?

Apple Watch använder jag ja. Men så här under vintern tycker jag den varit ett sämre komplement där under vinterjackor och tjocktröjor, så här mot våren och sommaren när det inte behövs lika mycket kläder blir det klart bättre Ibland har det känts som att det tagit mer energi att få fram klockan, än att lyfta upp mobilen ur väska/ficka.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Apple Watch använder jag ja. Men så här under vintern tycker jag den varit ett sämre komplement där under vinterjackor och tjocktröjor, så här mot våren och sommaren när det inte behövs lika mycket kläder blir det klart bättre Ibland har det känts som att det tagit mer energi att få fram klockan, än att lyfta upp mobilen ur väska/ficka.

Och Siri använder/nämner du inte alls som ett komplement med den " klumpiga" 6S+.
Använder själv inte den möjligheten särskilt ofta. Blir nog mest en combo av  Watch och 6S+.
Provade grannens SE igår. Nä - det skulle inte fungera att byta ner sig för mig.

Ursprungligen av adress@mac:

Och Siri använder/nämner du inte alls som ett komplement med den " klumpiga" 6S+.
Använder själv inte den möjligheten särskilt ofta. Blir nog mest en combo av  Watch och 6S+.
Provade grannens SE igår. Nä - det skulle inte fungera att byta ner sig för mig.

Jag använder inte Siri till särskilt mycket nej, men du har rätt i att det kanske borde nämnas. Hon stavar sällan som jag vill när det gäller att svara på meddelanden, och jag har sällan någon lust att stå och diktera på bussen/tunnelbanan ändå. Använder Siri oftast med just Apple Watch i till exempel köket för att sätta timers.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-04-19 12:46

Jag har börjat använda Siri de senaste veckorna, tycker den (hon) fungerar bra, bättre än vad jag väntade mej. Ibland blir det fel, men funkar för det mesta

  • Avstängd
  • 2016-04-19 12:55

Använder nästan bara Siri när jag ska "läsa" SMS och skicka svar. Visst blir det fel ibland men sådana som inte gör det oläsligt.
Ibland kan det låta konstigt om det är många smilisar för dom kan SIRI inte uttala korrekt.

Du vet väl om att på 6s kan du ställa in dubbeltapp (Reachability) på hemknappen så dras displayen ner och du kommer åt de över raderna utan att flytta tummen allt för mycket. Det avgjorde mycket för oss vid dagliga användandet av 6s plus. http://9to5mac.com/2014/09/09/a-look-at-apple...

Ursprungligen av unrealpat:

Du vet väl om att på 6s kan du ställa in dubbeltapp (Reachability) på hemknappen så dras displayen ner och du kommer åt de över raderna utan att flytta tummen allt för mycket. Det avgjorde mycket för oss vid dagliga användandet av 6s plus. http://9to5mac.com/2014/09/09/a-look-at-apple...

Ändå lite svårt att sköta 6S Plus med en hand för dom flesta. ?

  • Avstängd
  • 2016-04-21 16:34
Ursprungligen av adress@mac:

Ändå lite svårt att sköta 6S Plus med en hand för dom flesta. ?

Precis för när man håller den med en hand och försöker dubbeltappa på hemknappen är det lätt att telefonen får övervikt och ramlar i backen.
För iPhone 6 är det et fungerande hjälpmedel men inte 6+ tycker jag.

Har inte haft min SE en vecka ännu, men är väldigt nöjd.
Framförallt hur mycket bättre touch-id är på SE än på min iPad Air2 till och med.
Och på min gamla 5:a fanns det ingen.
Thank God for touch-id, säger jag bara.
Nu kommer jag börja använda telefonen igen till sånt som iPaden fått ta över.

Vad jag förstått så ska det ändå vara samma touch-id på SE och på air, eller?
Mycket mer smooth på SE i alla fall. Känner igen fortare, mjukare hemknapp.
Allt annat är bara en helt ny telefon, fast lika slimmad och liten som förut, men med liknande och lite glassigare
rosaguldiga kläder.

Ursprungligen av panther:

Har inte haft min SE en vecka ännu, men är väldigt nöjd.
Framförallt hur mycket bättre touch-id är på SE än på min iPad Air2 till och med.
Och på min gamla 5:a fanns det ingen.
Thank God for touch-id, säger jag bara.
Nu kommer jag börja använda telefonen igen till sånt som iPaden fått ta över.

Vad jag förstått så ska det ändå vara samma touch-id på SE och på air, eller?
Mycket mer smooth på SE i alla fall. Känner igen fortare, mjukare hemknapp.
Allt annat är bara en helt ny telefon, fast lika slimmad och liten som förut, men med liknande och lite glassigare
rosaguldiga kläder.

Det har skrivits att det är gamla versionen av Touch-ID - tror dock inte riktigt på det. Den är snabbare och mycket stabilare än 5S - men inte lika snabb som på 6S+. Det är bara en fördel tycker jag. På 6S+ ser jag nästan aldrig hemskärmen på grund av att Touch-ID är så snabb. Känns bekvämare med SE.

1
Bevaka tråden