Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes appar på en Lumia telefon

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ifall man har en Mac-dator och köper en Lumia telefon - hur blir det med de apparna mm man har iTunes när man ska synka mot denna telefon? följer de med ändå? dem är väl för IOS?

Äntligen kan du då komma bort från iTunes.
Se här t.ex. https://blogs.windows.com/devices/2014/02/07/...

Letar du efter appar motsvarande för iOS så får du nog specifiera lite mer vad du är ute efter.

Apples iOS-appar finns såklart inte på något annat än iOS.

Ursprungligen av keptang:

Äntligen kan du då komma bort från iTunes.
Se här t.ex. https://blogs.windows.com/devices/2014/02/07/...

Letar du efter appar motsvarande för iOS så får du nog specifiera lite mer vad du är ute efter.

Apples iOS-appar finns såklart inte på något annat än iOS.

Tack för länken och tacksam om du kan förklara mer....
Det gäller egentligen för att hjälpa någon annan som jag ställer dessa frågor. Själv håller jag mig till Apple-produkter pga vet inte om det skulle fungera att blandat ihop från olika operativ-system?
Man kan alltså bara synka musiken och inte apparna mao blir det ingen komplett synkning. Gör man detta bara 1 gång i samband att man sammankopplar allting eller fortsätter ladda musik och film från iTunes (jag brukar göra det i datorn) och synkar vidare till lumia mobilen? Hur är det i så fall med apparna? De kanske finns motsvarande som en iTunes-plattform för Microsoft?

Applikationer (appar) för ett operativ fungerar inte för ett annat.

Med andra ord man får börja om från början om man byter från iOS till Android eller Windows Phone.

Nu finns de flesta företags appar även till Windows-mobiler och några få hittar man säkerligen motsvarigheter till. Men det blir jobbet för användaren som byter att leta själv.

Ursprungligen av calinou:

Ifall man har en Mac-dator och köper en Lumia telefon - hur blir det med de apparna mm man har iTunes när man ska synka mot denna telefon? följer de med ändå? dem är väl för IOS?

Som redan sagts så kommer personen i fråga att behöva fylla sin telefon med appar från Microsofts motsvarighet till Apples App Store.
Samtidigt är det ju också mycket annat som skiljer iOS och Windows Phone åt, och många av fördelarna med integrationen mellan Macen och iOS går man ju dessvärre miste om, som exempelvis iCloud-synkronisering av bilder m.m., Instant Hotspot, möjligheten att skicka vanliga SMS från Macen och så klart iMessage på mobilen. Det är sånt man bör ha i åtanke inför ett evt. byte.

Tack för svaren och tips på Microsoft Store som jag inte ens visste att det fanns. Bildsynkronisering via iCloud har jag själv stängt av pga har jag inte förstått mig på den så det är inte nödvändigt. Instant Hotspot visste jag inte att det fanns. Är det något annat man ska tänka på?

Ursprungligen av calinou:

Tack för svaren och tips på Microsoft Store som jag inte ens visste att det fanns. Bildsynkronisering via iCloud har jag själv stängt av pga har jag inte förstått mig på den så det är inte nödvändigt. Instant Hotspot visste jag inte att det fanns. Är det något annat man ska tänka på?

Ok, då har du kanske gått miste om några av de främsta fördelarna med att köra iOS och OS X, men det är kanske inte hela världen.

Jakob testade WP för en tid sedan:

http://www.99mac.se/artikel/6523-en-vecka-med...

1
Bevaka tråden