Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Ingen Iphone 7 med 16 gigabyte

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Instegsmodellen av nästa Iphone får 32 gigabyte som lagringsutrymme istället för 16 gigabyte, enligt nya uppgifter.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2016-05-31 09:43

Är skeptisk. Varför skulle Apple helt plötsligt byta riktning på något som folk har klagat på i evigheter? Cook och company har nog köpt upp ett lager av 16GB-minnen som räcker i 10 år till. Och inför man dessutom 32GB som standard minskar incitamentet för många att uppgradera till 64GB.

Ursprungligen av Dalle:

Är skeptisk. Varför skulle Apple helt plötsligt byta riktning på något som folk har klagat på i evigheter? Cook och company har nog köpt upp ett lager av 16GB-minnen som räcker i 10 år till. Och inför man dessutom 32GB som standard minskar incitamentet för många att uppgradera till 64GB.

En annan möjlighet är ju att den där högen av 16GB-minnen precis tagit slut

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-05-31 10:55
Ursprungligen av Dalle:

Är skeptisk. Varför skulle Apple helt plötsligt byta riktning på något som folk har klagat på i evigheter? Cook och company har nog köpt upp ett lager av 16GB-minnen som räcker i 10 år till. Och inför man dessutom 32GB som standard minskar incitamentet för många att uppgradera till 64GB.

Jag hade problem att få 32GB att räcka för flera år sen. Visst lagrar jag nog lite mer än genomsnittsanvändaren, men allt tar större och större plats, en 16GB är i princip oanvändbar idag.

  • Medlem
  • 2016-05-31 11:15
Ursprungligen av jakobnilsson:

En annan möjlighet är ju att den där högen av 16GB-minnen precis tagit slut

Om några månader har vi svaret. Jag hoppas att du har rätt, det vore verkligen på tiden att uppgradera minnet.

Ursprungligen av Dalle:

Om några månader har vi svaret. Jag hoppas att du har rätt, det vore verkligen på tiden att uppgradera minnet.

Ja jag håller tummarna. Inte för min egen del (behöver minst 64GB) men för allas vårt bästa

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2016-05-31 11:49

iPhone 6S och SE lär säljas i minst ett år till, 16GB behövs fortfarande. Dock tror jag säkert att de vill erbjuda 32GB för deras framtida flaggskepp.

Ursprungligen av Dalle:

Är skeptisk. Varför skulle Apple helt plötsligt byta riktning på något som folk har klagat på i evigheter? Cook och company har nog köpt upp ett lager av 16GB-minnen som räcker i 10 år till. Och inför man dessutom 32GB som standard minskar incitamentet för många att uppgradera till 64GB.

  • Medlem
  • 2016-05-31 23:08
Ursprungligen av Dalle:

Är skeptisk. Varför skulle Apple helt plötsligt byta riktning på något som folk har klagat på i evigheter? Cook och company har nog köpt upp ett lager av 16GB-minnen som räcker i 10 år till. Och inför man dessutom 32GB som standard minskar incitamentet för många att uppgradera till 64GB.

Apple kanske slår på stort
32 - 128 - 256 GB
Kanske det Cook menade i sin intervju

Oj, inte mer än några dagar för sent.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-06-01 21:33
Ursprungligen av Json_81:

Jag hade problem att få 32GB att räcka för flera år sen. Visst lagrar jag nog lite mer än genomsnittsanvändaren, men allt tar större och större plats, en 16GB är i princip oanvändbar idag.

Nej, det är många företag som klarar sej mycket bra med 16 GB. Att det inte räcker för oss andra gör den inte oanvändbar.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-06-02 13:30
Ursprungligen av kenjon:

Nej, det är många företag som klarar sej mycket bra med 16 GB. Att det inte räcker för oss andra gör den inte oanvändbar.

Och de skulle förmodligen klara sig med en dumbphone.

Ursprungligen av Json_81:

Och de skulle förmodligen klara sig med en dumbphone.

Det beror på - en anledning till att många klarar sig gott med överraskande lite lokal lagring är flitigt användande av div molntjänster för bulkdatan. På så sätt använder de smarttelefon-/terminalkonceptet fullt ut.
Då blir det mest apparna själva som tar plats och det brukar ju inte vara så mycket. Det största(!) undantaget är väl spelen..

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-06-02 21:38
Ursprungligen av gabriela:

Det beror på - en anledning till att många klarar sig gott med överraskande lite lokal lagring är flitigt användande av div molntjänster för bulkdatan. På så sätt använder de smarttelefon-/terminalkonceptet fullt ut.
Då blir det mest apparna själva som tar plats och det brukar ju inte vara så mycket. Det största(!) undantaget är väl spelen..

Jo, visst. Det går att klara sig på 16GB för vissa användare.
Det är dock ingen ursäkt att hålla kvar vid det, 32GB kostar typ ett tuggummi mer än 16GB vid tillverkning och 16 är helt klart för lite för majoriteten av användarna.
Inget nytt att Apple snålar så mycket de kan och lite till på minnen tyvärr.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-06-05 13:17

Några miljoner tuggummin blir också pengar

Ursprungligen av Json_81:

Jo, visst. Det går att klara sig på 16GB för vissa användare.
Det är dock ingen ursäkt att hålla kvar vid det, 32GB kostar typ ett tuggummi mer än 16GB vid tillverkning och 16 är helt klart för lite för majoriteten av användarna.
Inget nytt att Apple snålar så mycket de kan och lite till på minnen tyvärr.

Apple snålar så mycket de kan och lite till på mer än internminnen.

1
Bevaka tråden