Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Motorolas nya mobiler saknar hörlurskontakt

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Motorolas nya flaggskeppsmobiler heter Moto Z och Moto Z Force, två riktigt tunna enheter som saknar hörlurskontakt.

Läs hela artikeln här

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-06-10 19:25

Intel önskar att USB-C blir standard för ljud.
https://www.engadget.com/2016/04/27/intel-usb...

Ursprungligen av reboot81:

Intel önskar att USB-C blir standard för ljud.
https://www.engadget.com/2016/04/27/intel-usb...

Hoppas kan man göra. Det vore ju trevligt om Apple kunde ta ledningen och släppa Lightning till förmån för USB-C och köra bland annat ljud därigenom och då också ta bort 3.5mm-kontakten.

  • Medlem
  • 2016-06-11 20:57

Vet inte när jag använde 3.5 mm jack senast

Ursprungligen av PaO:

Vet inte när jag använde 3.5 mm jack senast

Undertecknad använder det dagligen. Jag tycker inte att jag kan motivera att köpa lightning-hörlurar, och tycker inte om att begränsas enligt batteritid på hörlurar.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-06-12 00:03
Ursprungligen av oldpeer:

Undertecknad använder det dagligen. Jag tycker inte att jag kan motivera att köpa lightning-hörlurar, och tycker inte om att begränsas enligt batteritid på hörlurar.

Nej inte med argumentet "bättre ljud".
Men aldrig i livet att jag släpar runt på en adapterdongel. Möjligtvis att jag godtar avsaknaden av 3,5mm kontakt om Apple skrotar 3,5mm och Lightning till förmån för USB-C.

Ett ljus i mörkret kan vara att vi får bättre utbud av BT-headset. Som det ser ut nu har man bara ett fåtal ur Sonys SBH-serie att välja på, och de har de försämrat rejält de senare åren. Tänker bl.a. på avsaknade av Siri-stöd.

Ursprungligen av reboot81:

Men aldrig i livet att jag släpar runt på en adapterdongel. Möjligtvis att jag godtar avsaknaden av 3,5mm kontakt om Apple skrotar 3,5mm och Lightning till förmån för USB-C.

Därav att jag också hoppas på att Apple skrotar lightning och går till USB-C om man nu envisas med att göra sig av med 3,5mm-kontakten. Jag kommer heller inte gå runt med en liten adapter. Men för mig är inte lösningen på problemet att gå till trådlöst ljud.

Ursprungligen av reboot81:

Ett ljus i mörkret kan vara att vi får bättre utbud av BT-headset. Som det ser ut nu har man bara ett fåtal ur Sonys SBH-serie att välja på, och de har de försämrat rejält de senare åren. Tänker bl.a. på avsaknade av Siri-stöd.

Jag tror att konsumenternas behov av Siri-kompatibla trådlösa hörlurar bedöms vara för litet.

1
Bevaka tråden