Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples nya regler, ingen app får vara beroende av en annan app.

Tråden skapades och har fått 66 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2016-06-22 10:22
Ursprungligen av Demiurgen:

Apple har ingen lösning som kan ersätta Bank-ID. Apple (eller MS, Google, etc, etc) utfärdar inte ID-handlingar.

Eller menar du att vi ska få logga in på Apoteket, Skattemyndigheten och banken med vårt Apple-konto (som kallas för "ID")?

Inte? Du har antagligen missat graft när du tänkte till nu. Men visst förstår man inte vad det är Apple sitter med och hur det kan användas, ja då förstår man inte.

Men klart det skulle kräva lite av utvecklarna att anpassa sina metoder. Insikten om detta kommer väl om några år när andra aktörer anpassar sig till Apples tekniker.

Ursprungligen av juanito:

Inte? Du har antagligen missat graft när du tänkte till nu. Men visst förstår man inte vad det är Apple sitter med och hur det kan användas, ja då förstår man inte.

Men klart det skulle kräva lite av utvecklarna att anpassa sina metoder. Insikten om detta kommer väl om några år när andra aktörer anpassar sig till Apples tekniker.

Nå... Hur ska vi använda apples lösningar för att identifera och verifiera att jag är "Nisse Hult, personnummer 660606-666"?

Jag kan inte se att det finns en sådan lösning idag.

  • Medlem
  • International user
  • 2016-06-22 11:40
Ursprungligen av BlackSmp:

Nå... Hur ska vi använda apples lösningar för att identifera och verifiera att jag är "Nisse Hult, personnummer 660606-666"?

Jag kan inte se att det finns en sådan lösning idag.

Sväng om ditt resonemang.

Edit: Och som jag sa tidigare skulle det kräva lite utveckling, sa inte att en sådan lösning existerar idag.

Senast redigerat 2016-06-22 12:49
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-06-22 12:49
Ursprungligen av juanito:

Sväng om ditt resonemang.

Har du lust att utveckla din tanke? Jag hänger inte med...

Ursprungligen av juanito:

Sväng om ditt resonemang.

Edit: Och som jag sa tidigare skulle det kräva lite utveckling, sa inte att en sådan lösning existerar idag.

När du svarade Demiurgen så skrev du

Citat:

Inte? Du har antagligen missat graft när du tänkte till nu. Men visst förstår man inte vad det är Apple sitter med och hur det kan användas, ja då förstår man inte.

Men klart det skulle kräva lite av utvecklarna att anpassa sina metoder. Insikten om detta kommer väl om några år när andra aktörer anpassar sig till Apples tekniker.

Jag tycker att det är en ganska tydlig antydan om att Apple skulle ha lösningar för att fixa detta nu... Speciellt delen om att det enda som verkar krävas är att andra aktörer anpassar sig till Apples tekniker...

  • Medlem
  • International user
  • 2016-06-22 13:51
Ursprungligen av frazze:

Har du lust att utveckla din tanke? Jag hänger inte med...

Tänker inte skriva ett problem statement, inte här i alla fall.

  • Medlem
  • International user
  • 2016-06-22 14:24
Ursprungligen av BlackSmp:

När du svarade Demiurgen så skrev du

Jag tycker att det är en ganska tydlig antydan om att Apple skulle ha lösningar för att fixa detta nu... Speciellt delen om att det enda som verkar krävas är att andra aktörer anpassar sig till Apples tekniker...

Du måste lära dig läsa.

Bevaka tråden