Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför är signalstaplarna olika?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Detta är signalstaplar från android.

Jag skulle vilja veta av någon kunnig varför dessa två är olika.

Är det olika android versioner? Olika mobiloperatörer eller vad beror detta på?

Tack för hjälpen.

Det kan vara vad som helst.

Olika android-versioner, olika mobiloperatörer, olika nätverk (2G/3G/4G), olika enheter.

Ursprungligen av keptang:

Det kan vara vad som helst.

Olika android-versioner, olika mobiloperatörer, olika nätverk (2G/3G/4G), olika enheter.

Bägge av bilderna har ett G före. Vet inte vad det innebär.

1) "olika"? På vilket sätt då? Menar du att de har olika utseende? Att de har olika antal streck? Eller vad?

2) "har ett före"? Vad menar du med det?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

1) "olika"? På vilket sätt då? Menar du att de har olika utseende? Att de har olika antal streck? Eller vad?

2) "har ett före"? Vad menar du med det?

Ja att den ena har 4 staplar och den andra fem och därför har ett annat utseende.

Jag missade att skriva - det står G före.

Ursprungligen av draags:

Ja att den ena har 4 staplar och den andra fem och därför har ett annat utseende.

Jag missade att skriva - det står G före.

Vad vill du få ut av din frågeställning? Staplarna är likadana i ditt senaste inlägg.
Som jag skrev i första svaret så kan det bero på flera olika parametrar.

Ursprungligen av draags:

Frågan är. Kan dessa två bilder vara från samma mobil? Eller samma operatör eller samma android version?

Ursprungligen av draags:

Frågan är. Kan dessa två bilder vara från samma mobil? Eller samma operatör eller samma android version?

Ja.

Ursprungligen av keptang:

Vad vill du få ut av din frågeställning? Staplarna är likadana i ditt senaste inlägg.
Som jag skrev i första svaret så kan det bero på flera olika parametrar.

Jag vill bara höra om staplarna kan skifta sådär på en och samma mobil.

Ursprungligen av keptang:

Ja.

Är ledsen om det är en dum fråga men jag kan inget om android. På min iPhone så ser dom alltid likadana ut oavsett.

Ursprungligen av draags:

Är ledsen om det är en dum fråga men jag kan inget om android. På min iPhone så ser dom alltid likadana ut oavsett.

Nej, det är ingen skillnad om det är Android eller iOS (eller något annat operativsystem). Det beror på mottagningen du har mot mobilmaster/na där du befinner dig.

Ursprungligen av keptang:

Nej, det är ingen skillnad om det är Android eller iOS (eller något annat operativsystem). Det beror på mottagningen du har mot mobilmaster/na där du befinner dig.

Nej det vet jag också. Men som exempel så har min iPhone som Max 5 prickar, antingen ifyllda eller icke. Men det är alltid fem ringar.

Men på dessa två så är det 4 alternativt fem staplar maximum.

Ursprungligen av draags:

Nej det vet jag också. Men som exempel så har min iPhone som Max 5 prickar, antingen ifyllda eller icke. Men det är alltid fem ringar.

Men på dessa två så är det 4 alternativt fem staplar maximum.

Det beror på enhet, Android-version, UI som används.
Smaksak helt enkelt hur man vill visa det.

Ursprungligen av keptang:

Det beror på enhet, Android-version, UI som används.
Smaksak helt enkelt hur man vill visa det.

Okej. Ja. Men det du nu säger är att det är två olika android versioner/ UI?

Ursprungligen av draags:

Okej. Ja. Men det du nu säger är att det är två olika android versioner/ UI?

Är det olika så är det så ja.
Räknade inte staplar i ditt inlägg #5 då jag inte hade klart för mig vad din frågeställning var. Så svaret finns i inlägg #2.

Ursprungligen av draags:

...På min iPhone så ser dom alltid likadana ut oavsett.

Nej, signalvisningen har inte alltid sett likadan ut i iOS. De fem prickarna kom i iOS 6 (eller kanske 7). Före det så var det fem staplar.

En helt fantastisk tråd. Den kunde varit klar i inlägg 2, men det krävdes 16 inlägg för att få bekräftat vad frågeställningen egentligen gällde.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nej, signalvisningen har inte alltid sett likadan ut i iOS. De fem prickarna kom i iOS 6 (eller kanske 7). Före det så var det fem staplar.

En helt fantastisk tråd. Den kunde varit klar i inlägg 2, men det krävdes 16 inlägg för att få bekräftat vad frågeställningen egentligen gällde.

Jag är ledsen om det var otydligt men är säger grattis att någon får sig ett gott skratt.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nej, signalvisningen har inte alltid sett likadan ut i iOS. De fem prickarna kom i iOS 6 (eller kanske 7). Före det så var det fem staplar.

En helt fantastisk tråd. Den kunde varit klar i inlägg 2, men det krävdes 16 inlägg för att få bekräftat vad frågeställningen egentligen gällde.

Vill bara förtydliga ifall jag är otydlig, så var inte frågan om detta kan ändras mellan olika versioner utan frågan var kring en och samma OS version eller android version.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-07-24 00:18

På en mobil, utan uppdatering eller byte av tema, så ska det inte ändras.

1
Bevaka tråden