Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Suunto Spartan Ultra eller Garmin Fenix 3 HR?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är på jakt efter en "aktivitetklocka" som är bättre än min nuvarande Fitbit Charge HR och kikar på Suunto och Garmin i det här läget. Båda klockorna ligger på runt 6.500 - 7.500kr. Fördelen med Garmin är att den har pulsmätning via handleden och att den har ANT+ men vet inte riktigt vilken relevant information som jag ska leta efter då detta med nytt för mig.

Någon som kan lite mer om aktivitetsklockor än mig?

Suunto: http://www.suunto.com/sv-SE/Produkter/Sportkl...
Garmin: https://buy.garmin.com/en-US/US/wearabletech/...

Jag har en Garmin Fenix 3 (inte den med pulsmätning på handleden) som jag är väldigt nöjd med! Jag rekommenderar den varmt!

Nu har jag inte tid att utveckla VARFÖR men har du några specifika frågor så ställ dom här så ska jag svara enl bästa förmåga.

  • Medlem
  • Framför skärmen
  • 2016-07-29 11:53

Kolla status på givarteknikerna

Hej,

för ca ett år sedan fångade jag upp en kunskap/åsikt att pulsmätning direkt under klockan inte ger samma kvalitet som med ett band runt bröstet. Är den biten viktig för dig så kolla upp det. Kanske någon här på forumet som vet mer?

Lycka till!

Ursprungligen av notte:

Hej,

för ca ett år sedan fångade jag upp en kunskap/åsikt att pulsmätning direkt under klockan inte ger samma kvalitet som med ett band runt bröstet. Är den biten viktig för dig så kolla upp det. Kanske någon här på forumet som vet mer?

Lycka till!

Nej, det har jag också förstått men vid "vanlig" aktivitet så är det ganska omständligt att bära ett pulsband runt bröstet. Dessutom så kan man köpa till det till Garminen vad jag förstår. Men det verkar vara en jungel det här med klockor.

Hade tänkt köpa en Fenix 3 HR, men det slutade med en Garmin 235. Riktigt nöjd med den, men nu när jag kommit igång med löpningen ångrar jag lite att jag inte köpte en Fenix istället. Mycket för safirglaset.

Ursprungligen av notte:

Hej,
för ca ett år sedan fångade jag upp en kunskap/åsikt att pulsmätning direkt under klockan inte ger samma kvalitet som med ett band runt bröstet. Är den biten viktig för dig så kolla upp det. Kanske någon här på forumet som vet mer?

Hur Garmins lösning för pulsmätning på handleden är har jag ingen aning om. Men jag har en Apple Watch och den är konsekvent dålig på både pulsmätning och distans.

Jag skulle gissa på att det är svårt att få bra mätningar på handleden helt enkelt.

1
Bevaka tråden