Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung presenterar Note 7

Tråden skapades och har fått 191 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Samsung presenterade ikväll som väntat telefonen Galaxy Note 7, och i samma veva presenterades även det uppgraderade VR-headsetet Gear VR.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2016-08-02 23:24

Shit, det är nog första gången jag blivit intresserad av en Samsung! ?

  • Medlem
  • 2016-08-03 00:00
Ursprungligen av EnDumEn:

Shit, det är nog första gången jag blivit intresserad av en Samsung! ?

S-pen och special funktioner är helt fantastiskt
Inga fler små lappar eller anteckningar liggande
Men att inte anamma och ta steget till telefonens fulla potential är slöseri men gör man det och det passar ens sätt att hantera information så är det lysande

Äntligen en värdig ersättning till min Note Edge

Detta är en riktigt bra produkt från Samsung faktiskt.
Apple ligger långt efter i design/storlek vs. skärm-storlek och funktion just nu.

Tycker dock man kunde skippa Edge helt, även om det är nedbantat på denna.

Får se vad några riktiga recensioner säger när den kommer i händerna på recensenter.

Senast redigerat 2016-08-03 00:41
  • Medlem
  • 2016-08-03 00:24
Ursprungligen av keptang:

Detta är en riktigt bra produkt från Samsung faktiskt.
Apple ligger långt efter i design/storlek vs. skärm-storlek och funktion just nu.

Tycker dock man kunde skippa Edge helt, även om det är nedbantat på denna.

Får se vad några riktiga recensioner säger när den kommer i händerna på recensenter.

Nästa år tror jag att vi får se betydligt bättre screen to body ratio från Apple annars tror jag de missar en mycket viktig detalj

Ursprungligen av PaO:

Nästa år tror jag att vi får se betydligt bättre screen to body ratio från Apple annars tror jag de missar en mycket viktig detalj

Tveksamt, men man kan hoppas.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-08-03 00:55
Ursprungligen av PaO:

Nästa år tror jag att vi får se betydligt bättre screen to body ratio från Apple annars tror jag de missar en mycket viktig detalj

Nästa år är en evighet i denna bransch

En kalas produkt från Samsung om man kollar på pappret återstår att se vad som sägs efter tester. Apple är akterseglade helt klart

  • Medlem
  • 2016-08-03 14:14
Ursprungligen av cubeis:

Nästa år är en evighet i denna bransch

En kalas produkt från Samsung om man kollar på pappret återstår att se vad som sägs efter tester. Apple är akterseglade helt klart

The Verge är positiva och de brukar vara mycket negativa till Samsung generellt

S7 Edge är en succé och denna är inte sämre

Vi får se vad marknaden tycker när den kommer i händerna på kunderna

IP68 klass på telefonen och pennan utan lock för portar och att den är av metall och glas, verkligen imponerande

Allt var ju mysigt med den luren -baksidan. Fast deras OS är grunden till misstycke. Sist jag hade en Note (tror det var 2an) slutade det med att all extra tid gick till att modifiera OS:et.

Ursprungligen av D_Odell:

Allt var ju mysigt med den luren -baksidan. Fast deras OS är grunden till misstycke. Sist jag hade en Note (tror det var 2an) slutade det med att all extra tid gick till att modifiera OS:et.

Det kan faktiskt ha förbättrats på fyra år.

Lade min beställning hos Webhallen idag. Är lite orolig för edge, men jag är helt beroende av Note-serien telefoner som är de enda lurar som funkar som datorsubstitut på språng för mig. Ska bli intressant att se vad som har hänt med s-pen och i vilken mån ögonskanner är något annat än en gimmick. Är sur på Google för att de ännu efter alla dessa år inte lyckats integrera s-pen och 2-up-funktionalitet i standardandroid. Till skillnad från den överväldigande majoriteten här är jag inte alls förtjust i tanken på att vara låst till en leverantör av något som figurerar så prominent i mitt arbetsflöde.

  • Medlem
  • 2016-08-03 19:11
Ursprungligen av GustafMA:

... Är sur på Google för att de ännu efter alla dessa år inte lyckats integrera s-pen och 2-up-funktionalitet i standardandroid. ...

Är du säker på att Google kan det, då? Att det inte handlar om proprietär programvara, utvecklad av Samsung?

  • Medlem
  • 2016-08-03 20:07
Ursprungligen av alix:

Är du säker på att Google kan det, då? Att det inte handlar om proprietär programvara, utvecklad av Samsung?

Håller med om att det är tråkigt att ingen direkt konkurrent finns till Noteserien
Google tror jag inte på möjligt LG eller Huawei

  • Medlem
  • 2016-08-03 20:09
Ursprungligen av GustafMA:

Lade min beställning hos Webhallen idag. Är lite orolig för edge, men jag är helt beroende av Note-serien telefoner som är de enda lurar som funkar som datorsubstitut på språng för mig. Ska bli intressant att se vad som har hänt med s-pen och i vilken mån ögonskanner är något annat än en gimmick. Är sur på Google för att de ännu efter alla dessa år inte lyckats integrera s-pen och 2-up-funktionalitet i standardandroid. Till skillnad från den överväldigande majoriteten här är jag inte alls förtjust i tanken på att vara låst till en leverantör av något som figurerar så prominent i mitt arbetsflöde.

Nice

Funderar på om jag skall uppgradera eller kontant köp då jag har fri data idag
Men får Gear VR om man förhandsbokar

Vilken Note har du idag?

Tycker med att man är beroende av Note
Mycket tid investerat i S note böcker

  • Medlem
  • 2016-08-04 07:13

Nu sitter jag på lånad telefon och tittar på flera alternativ och det här är ju intressant. Inget fan av Samsung Galaxy S7 Edge direkt, men den här har ju inte snabbladdning och borde ju inte bli onormalt varm? Kanske något man borde kika vidare på, mycket intressant med pennan som ingår. Kanske man vänjer sig med Android med...

M3 var i alla fall väldigt positiv och det låter ju som en rejäl lur. Mycket för pengarna ändå, låter det som. Rekommenderat pris på 8590 kr, och då ingår pennan.

  • Medlem
  • 2016-08-04 07:56
Ursprungligen av WiFi:

Nu sitter jag på lånad telefon och tittar på flera alternativ och det här är ju intressant. Inget fan av Samsung Galaxy S7 Edge direkt, men den här har ju inte snabbladdning och borde ju inte bli onormalt varm? Kanske något man borde kika vidare på, mycket intressant med pennan som ingår. Kanske man vänjer sig med Android med...

M3 var i alla fall väldigt positiv och det låter ju som en rejäl lur. Mycket för pengarna ändå, låter det som. Rekommenderat pris på 8590 kr, och då ingår pennan.

Den har både snabbladdning och trådlös snabbladdning

Frågan är om den kyls på annat sätt än S7 Edge

Du får kanske spola av den under kranen

  • Medlem
  • 2016-08-04 10:14

Bra av Samsung att bara komma med ett lagringsutrymme 64GB och sedan SD kortplats max 256GB

Efter att ha läst en del på nätet så verkar den vara oerhört kompetent och jag är glad att jag inte importerade en Note 5

Ursprungligen av alix:

Är du säker på att Google kan det, då? Att det inte handlar om proprietär programvara, utvecklad av Samsung?

Jag menar förstås att Google ska ta sig en titt på funktionaliteten och utveckla något liknande, inte att de ska sno Samsungs kod rakt av. Ett generellt androidgränssnitt för pennor på samma sätt som för tangentbord, och en flerfönsterhanterare med full klipp & klistra.

Ursprungligen av PaO:

Vilken Note har du idag?

4:an. Den går till äldste sonen.

Citat:

Tycker med att man är beroende av Note

Tyvärr, ja. För den som har provat på Note framstår "vanliga" telefoner som standardandroid eller ios som leksaker. Det enda som kommer i närheten är windowstelefoner, men det är ju dessvärre ett dött system. Det är därför jag är sur på Google för att de inte tillhandahåller motsvarande funktionalitet som standard. Jag ogillar skarpt att vara låst till en leverantör.

  • Medlem
  • 2016-08-04 20:11
Ursprungligen av GustafMA:

Jag menar förstås att Google ska ta sig en titt på funktionaliteten och utveckla något liknande, inte att de ska sno Samsungs kod rakt av. Ett generellt androidgränssnitt för pennor på samma sätt som för tangentbord, och en flerfönsterhanterare med full klipp & klistra. ...

Okej, men du skrev specifikt s-pen, så hur de skulle kunna stödja den utan att begå patentintrång vet inte jag i alla fall.

Jag skrev s-pen-funktionalitet, om vi ska vara noggranna. Dvs en penna som klarar av olika tryckkänslighet och dylikt som s-pen gör. De kan överlåta med varm hand åt de andra tillverkarna att lista ut hur man implementerar hårdvaran, bara mjukvarustödet finns där i standardandroid.

  • Medlem
  • 2016-08-04 21:02
Ursprungligen av GustafMA:

Jag skrev s-pen-funktionalitet, om vi ska vara noggranna. ....

Om vi ska vara noggranna skrev du "s-pen och 2-up-funktionalitet". Om du menade något annat är det helt okej, men gör det inte till ett läsfel från min sida.

Ursprungligen av GustafMA:

Jag skrev s-pen-funktionalitet, om vi ska vara noggranna. Dvs en penna som klarar av olika tryckkänslighet och dylikt som s-pen gör. De kan överlåta med varm hand åt de andra tillverkarna att lista ut hur man implementerar hårdvaran, bara mjukvarustödet finns där i standardandroid.

Bara att Android bygger in lite Wacom-stöd då som S-pen bygger på.

  • Medlem
  • 2016-08-04 21:17
Ursprungligen av alix:

Om vi ska vara noggranna skrev du "s-pen och 2-up-funktionalitet". Om du menade något annat är det helt okej, men gör det inte till ett läsfel från min sida.

Ursäkta att jag kapar tråden men det vi önskat är att antingen Google eller någon annan läs LG / Huawei tillverkar en direkt konkurrent till Noteserien
Idag är man i händerna på Samsung
Note 7 verkar lysande men inget fel med konkurrens och valmöjligheter

  • Medlem
  • 2016-08-04 21:20
Ursprungligen av GustafMA:

Jag menar förstås att Google ska ta sig en titt på funktionaliteten och utveckla något liknande, inte att de ska sno Samsungs kod rakt av. Ett generellt androidgränssnitt för pennor på samma sätt som för tangentbord, och en flerfönsterhanterare med full klipp & klistra.
4:an. Den går till äldste sonen.
Tyvärr, ja. För den som har provat på Note framstår "vanliga" telefoner som standardandroid eller ios som leksaker. Det enda som kommer i närheten är windowstelefoner, men det är ju dessvärre ett dött system. Det är därför jag är sur på Google för att de inte tillhandahåller motsvarande funktionalitet som standard. Jag ogillar skarpt att vara låst till en leverantör.

Trevligt frun har Note 3 den byter vi först sedan min Note Edge om hon inte hellre vill ha den av någon anledning

Din grabb blir nog glad för en såpass kompetent lur

Japp Note är riktiga grejer

  • Medlem
  • 2016-08-04 21:29
Ursprungligen av PaO:

Ursäkta att jag kapar tråden men det vi önskat är att antingen Google eller någon annan läs LG / Huawei tillverkar en direkt konkurrent till Noteserien
Idag är man i händerna på Samsung
Note 7 verkar lysande men inget fel med konkurrens och valmöjligheter

Ja, nu förstår jag det, tack.

Ursprungligen av alix:

Om vi ska vara noggranna skrev du "s-pen och 2-up-funktionalitet". Om du menade något annat är det helt okej, men gör det inte till ett läsfel från min sida.

Du menar på fullt allvar att du anser att det skulle till "s-pen- och 2-up-funktionalitet" för att andemeningen skulle framgå? Jovars. Ok, då informerar jag dig här istället: jag tycker inte google ska sno Samsungs APK:ar och klistra in dem in nästa android i hopp om att de på något sätt ska samspela med den kod Google skrivit själva. Hoppas du känner dig tillfreds med det beskedet.

  • Medlem
  • 2016-08-04 23:29
Ursprungligen av GustafMA:

Jag menar förstås att Google ska ta sig en titt på funktionaliteten och utveckla något liknande, inte att de ska sno Samsungs kod rakt av. ...

Ursprungligen av GustafMA:

... Ok, då informerar jag dig här istället: jag tycker inte google ska sno Samsungs APK:ar ...

Jag har sedan tidigare redan tagit del av denna din åsikt. Men tack för upprepningen.

Vore ju så mycket finare om de kunde droppa texten på framsidan.. Varför varför skriva vad man har för märke för köpren som uppenbarligen vet vad det är..?

Ursprungligen av D_Odell:

Vore ju så mycket finare om de kunde droppa texten på framsidan.. Varför varför skriva vad man har för märke för köpren som uppenbarligen vet vad det är..?

Är nog för man snabbt ska kunna bevisa att det inte är en kopia, av valfri modell.

#ironi#eller?

  • Medlem
  • 2016-08-06 14:48
Ursprungligen av cubeis:

Nästa år är en evighet i denna bransch

En kalas produkt från Samsung om man kollar på pappret återstår att se vad som sägs efter tester. Apple är akterseglade helt klart

Läser man runt på forum så är det många som går från iPhone till Note 7
Skall bli intressant att följa höstens kraftprov

Bevaka tråden