Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dax för ny surfplatta

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Som rubriken lyder letar jag efter en ny surfplatta över 7" gärna Android eller Windows, den kommer mestadels användas i hemmet till surf, facebook, youtube och kanske skicka lite filer nån gång ibland till min PC.

budget: gärna runt 2000-2500kr.

Hur är kvalité på dessa så kallade "Kina plattor", är det nåt att hänga i julgranen?
De kostar inte jätte mycket så tänkte att man kanske kan spara in en krona eller två.

Ursprungligen av Laserturken:

Hej
Som rubriken lyder letar jag efter en ny surfplatta över 7" gärna Android eller Windows, den kommer mestadels användas i hemmet till surf, facebook, youtube och kanske skicka lite filer nån gång ibland till min PC.

budget: gärna runt 2000-2500kr.

Hur är kvalité på dessa så kallade "Kina plattor", är det nåt att hänga i julgranen?
De kostar inte jätte mycket så tänkte att man kanske kan spara in en krona eller två.

Använder dessa: http://www.elgiganten.se/product/datorer-till... i jobbet och de är helt ok men jag hade nog hellre investerat i en ipad mini...

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2016-05-05 01:04
Ursprungligen av Laserturken:

Hej
Som rubriken lyder letar jag efter en ny surfplatta över 7" gärna Android eller Windows, den kommer mestadels användas i hemmet till surf, facebook, youtube och kanske skicka lite filer nån gång ibland till min PC.

budget: gärna runt 2000-2500kr.

Hur är kvalité på dessa så kallade "Kina plattor", är det nåt att hänga i julgranen?
De kostar inte jätte mycket så tänkte att man kanske kan spara in en krona eller två.

Slår ett slag för Nvidia:s Shield platta: Shield Tablet K1.

Bland de snabbaste surfplattorna på marknaden, och otroligt prisvärd, för under 2000kr. Lägg till några hundra för ett 128GB minneskort, och du får plats med det mesta - Iom Marshmallow så behandlas SD-kortet som vanligt fast lagring...

Har haft min sedan i Januari, och är väldigt nöjd - Framförallt högtalarna är av väldigt hög kvalité

Hur är nvidian storleksmässigt iom att den "bara" är på 8"?

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2016-08-08 23:15
Ursprungligen av m3johan:

Hur är nvidian storleksmässigt iom att den "bara" är på 8"?

Perfekt storlek - Hade tidigare en Nexus 7:a, och den där extra tummen gör plattan ännu bättre för surf & filmvisning

Det finns nästan inga Windows plattor i Sverige längre på 7" eller 8" tum. iPad mini tycker jag är ett bra alternativ. På Kina marknaden finns det dock många i den storleken varav många som har dualboot med Windows 10 och Android:
http://www.gearbest.com/windows-tablet-_gear/...

Jag har kört Windows 10 nu i ett halvår ungefär på en Dellplatta (Venue Pro 8) och kan inte säga att jag tycker att upplevelsen är bra. Bäst är den när man har en mus och ett tangentbord med sig, vilket liksom motarbetar syftet.
Fatta mig rätt, jag tycker det är kanon att ha Windows med mig på ett behändigt sätt, men jag tycker inte att Windows 10 har ett bra touchinterface. Tangentbordet kommer inte fram alltid, ibland blir det dubbelbokstäver och andra irriterande småsaker som jag inte upplevt med varken Ios eller Android.
Jag tycker att om man ska ha en platta så ska det vara ett OS på den anpassat för att få input via fingrarna, där är inte Windows - ännu.

1
Bevaka tråden