Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IOS 10 släpps i publik betaversion 6

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Betaversioner av IOS 10 fortsätter att släppas i strid ström, och nu har Apple släppt version 7 till utvecklare och version 6 av den publika betan.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-08-22 12:24

Nån som testat?
Börjar klia lite i fingrarna.

Ursprungligen av Json_81:

Nån som testat?
Börjar klia lite i fingrarna.

Jag kör betan på min Ipad, och tycker den fungerar bra. Massor av roliga nya funktioner, och känns stabil för det jag gör på plattan. Skulle dock inte våga installera den på min huvud-enhet, så telefonen får vänta tills skarp lansering

Gillar särskilt den nya låsskärmen, som blivit mer ett Dashboard med notiser, nyhetsrubriker och annat.

IOS 10 har varit bäst bland alla public betor som jag kört. Hyfsat stabilt från public beta 1. Fick dock min första app crash igår, safari.

Dock är det ju beta av en anledning.

Mvh

  • Medlem
  • 2016-08-22 13:25
Ursprungligen av _empty:

IOS 10 har varit bäst bland alla public betor som jag kört. Hyfsat stabilt från public beta 1. Fick dock min första app crash igår, safari.

Dock är det ju beta av en anledning.

Mvh

Fungerar mobilt bankid och Swish nu?

Mvh Andreas

Ursprungligen av liden:

Fungerar mobilt bankid och Swish nu?

Mvh Andreas

Funkat hela tiden?

Edit: Swish fungerade väl inte i dom 2 första betorna då swish valde detta.

Ursprungligen av liden:

Fungerar mobilt bankid och Swish nu?

Mvh Andreas

Har fungerat sen pubilk beta 2 för min del

  • Medlem
  • 2016-08-22 13:55
Ursprungligen av Cancerman:

Har fungerat sen pubilk beta 2 för min del

Tack för svaret!

Ursprungligen av jakobnilsson:

Skulle dock inte våga installera den på min huvud-enhet, så telefonen får vänta tills skarp lansering

Jag skulle vilja påstå att publika betan är så pass stabil att du med nöje kan installera den på din huvudenhet Men du gör såklart som du vill

Ursprungligen av Cancerman:

Jag skulle vilja påstå att publika betan är så pass stabil att du med nöje kan installera den på din huvudenhet Men du gör såklart som du vill

Haha vi får se om jag vågar! Det är inte det att risken att något går fel är stor, det är bara det att kostnaden OM något går fel är väldigt hög

Ursprungligen av jakobnilsson:

Haha vi får se om jag vågar! Det är inte det att risken att något går fel är stor, det är bara det att kostnaden OM något går fel är väldigt hög

Vad för kostnad? Betan är riktigt bra.

Ursprungligen av Json_81:

Nån som testat?
Börjar klia lite i fingrarna.

Installerade efter att nyheten kom upp. Först på min iPad men efter att ha märkt att den verkar relativt stabil även kört in den på telefonen också. Verkar lovande såhär långt, även om jag inte är helt övertygad om designen på nya notifikationsfälten. Är väl en vanesak som så, men hittills är jag inte imponerad av hur de tänker där.

Har kört betan sen dev 2. Mer buggigt än lovligt till en början men sedan dev 4 fullt acceptabelt och sedan 6 känns den ganska färdig. Nu kör jag dev 7 på en iPad Pro och en 6s. Enda bekymret är en något kort batteritid på telefonen. De flesta dagar klarar jag mig inte kl 8-23 på en laddning. Häromdagen droppade den från 34 till 7 % batteri på ett 8 minuter långt samtal. Ofta sjunker den 10% i timmen bara på att ligga på bordet, uppkopplad på Wi-fi och med bra 4G-mottagning.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-08-22 18:59

Jag kör betan på iPhone, har iPad med stabil version som backup.
Jo, batteritiden är dålig, men det brukar det nog vara på testversioner, kanske pga utökad loggning. Det brukar rätta till sej vid skarpt släpp av operativet.

Strax efter mitt förra inlägg ballade min iPad ur fullständigt. Minsta ljud den skulle avge så lät den som en cirkelsåg, väldigt högt. 6-åringen blev vettskrämd och började gråta. ?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-08-22 20:49

Nyfikenheten vann och jag har lagt in betan.
Såhär långt verkar allt funka som det ska.

Ursprungligen av _empty:

Vad för kostnad? Betan är riktigt bra.

Jag menar bara kostnaden i tid och produktivitet om saker, mot förmodan, skulle gå åt skogen, I mina yngre dagar hade jag nog tänkt "yolo", men idag känner jag att jag gott kan vänta på skarp lansering för min Iphone. Åker till IFA-mässan nästa vecka, och då behöver jag en fungerande Iphone. Har ju dessutom förmånen att leka med betan på Ipad!

Men överlag, en mycket bra release av IOS!

Ursprungligen av jakobnilsson:

Jag menar bara kostnaden i tid och produktivitet om saker, mot förmodan, skulle gå åt skogen, I mina yngre dagar hade jag nog tänkt "yolo", men idag känner jag att jag gott kan vänta på skarp lansering för min Iphone. Åker till IFA-mässan nästa vecka, och då behöver jag en fungerande Iphone. Har ju dessutom förmånen att leka med betan på Ipad!

Men överlag, en mycket bra release av IOS!

Så gammal är du väl inte... he he he. Jag förstår dig till fullo!

Ursprungligen av _empty:

Så gammal är du väl inte... he he he. Jag förstår dig till fullo!

Tackar!

La in betan efter femte releasen och har inte haft några problem sen dess.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-08-23 11:35

Jag har kört sedan beta2, det enda jag har märkt är att enstaka appar (Safari, mail) har kraschat och jag har fått starta om dem. Annars inga problem.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-09-07 15:28

Är det bara att plocka bort beta-profilen ikväll och få in skarpa versionen?

Ursprungligen av Json_81:

Är det bara att plocka bort beta-profilen ikväll och få in skarpa versionen?

Det tror jag, har för mig det var så när 9an kom.

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2016-09-07 16:15
Ursprungligen av Json_81:

Är det bara att plocka bort beta-profilen ikväll och få in skarpa versionen?

Har för mig att man skall ha profilen kvar när man installerar GM (som bör komma i kväll) efter det kan man ta bort profilen för att "slippa" fler betor. Den publika releasen brukar komma en vecka senare. Om jag nu inte är helt ute och cyklar...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-09-07 16:54
Ursprungligen av keptang:

Det tror jag, har för mig det var så när 9an kom.

Ursprungligen av Gizzmo_SWE:

Har för mig att man skall ha profilen kvar när man installerar GM (som bör komma i kväll) efter det kan man ta bort profilen för att "slippa" fler betor. Den publika releasen brukar komma en vecka senare. Om jag nu inte är helt ute och cyklar...

Olika bud här.

Men publika versionen har såvitt jag minns alltid släppts direkt efter eventet (med varierande svårighet att lyckas ladda ned).
Avvaktar väl ikväll och ser om det kommer något uppdatering, annars tar jag bort profilen imorgon och hoppas på det bästa.

Ursprungligen av Json_81:

Olika bud här.

Men publika versionen har såvitt jag minns alltid släppts direkt efter eventet (med varierande svårighet att lyckas ladda ned).
Avvaktar väl ikväll och ser om det kommer något uppdatering, annars tar jag bort profilen imorgon och hoppas på det bästa.

Vi lär veta inom ett par timmar ändå, så lugn och fin.

Hoppas ju ändå lite på att Apple släpper nyheten ikväll att iOS 10 ska omarbetas från grunden och att man ska minska radikalt på allt lull-lull som hittat in det.

Ursprungligen av oldpeer:

Hoppas ju ändå lite på att Apple släpper nyheten ikväll att iOS 10 ska omarbetas från grunden och att man ska minska radikalt på allt lull-lull som hittat in det.

För sent tror jag tyvärr :/

1
Bevaka tråden