Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple lanserar Iphone 7 och Iphone 7 Plus

Tråden skapades och har fått 225 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple visar upp årets nya telefonmodeller i form av Iphone 7 och Iphone 7 Plus. Bland nyheterna märks avsevärt bättre prestanda, längre batteritid, vattentålighet och ny kamerateknik.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2016-09-07 20:13

IP67. Snart kommer Facebook åter att "svämma över" av folk som tror att iOS10 gör deras äldre iPhones vattentäta.

Jag lyssnar på otroligt musik musik, podcast och radio när jag sitter på jobbet. Det innebär att jag har ett relativt stort behov av ström. Därför också lite besviken om hörlurskontakten. Hur ska jag kunna ladda och lyssna på musik samtidigt? Och kom igen, fem timmar ström när man sitter med AirPods? Ja, ja.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-07 20:32

Är det bara jag som tycker Apple's hörlurar är det sämsta de gjort sedan puck-musen...?

Trist att behöva ha en adapter med sig för hörlurar. Apple Inc blev precis Adapter Inc.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-09-07 20:33

Shallow depth of field heter kort skärpedjup på svenska.

Citat:

Apple demonstrerade även en ny teknik som kallas Shallow depth of field. En funktion som oftast finns hos stora systemkameror med stora objektiv. Tar bild och bildsensorn läser av miljöerna och läser av djupinformation. Personerna i förgrunden blir skarpa medan bakgrunden blir suddig. Kan förhandsgranskas i realtid, vilket systemkameror inte kan.

Jag tror här föreligger ett missförstånd...
En systemkamera skapar ett skärpedjup genom att man väljer en lite bländare. Enkelt - ju mindre bländare desto kortare skärpedjup. Det har inget med apples förmodligen digitala teknik att göra en bakgrund oskarp i efterhand när den lyckat urskilja vad som är människa och vad som inte är det.

Och visst kan man se hur skärpedjupet är även i en systemkamera - det finns en knapp Knapp för skärpedjupskontroll som gör att man i "realtid" - finns ju ingen faktiskt fördröjning (jaja ljusets hastighet är inte oändlig) mellan det man ser i sökaren och verkligheten då det på dyrare kameror är en spegel och ett prisma.

Woho 16september kommer den! Sverige inkluderat

  • Medlem
  • 2016-09-07 20:59

Det blir nog en ny iPhone 7 för mig, tråkigt att telefonen inte får snabbladdning, men men..

  • Medlem
  • 2016-09-07 21:02

Hur fungerar IP-klassningen om lightning-kontakten ska vara öppen?

Gagatsvart? What?

Ursprungligen av Dalle:

Hur fungerar IP-klassningen om lightning-kontakten ska vara öppen?

Fungerar bra, många telefoner som har öppna portar och fortfarande är IP67/68-klassade.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-07 21:05

Apple borde släppa en wireless D/A omvandlare. DET vore något.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2016-09-07 21:05

Enligt hemsidan så heter färgerna "Rosa guld, guld, silver, svart, gagatsvart".
http://www.apple.com/se/iphone-7/specs/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-07 21:08
Ursprungligen av martinator:

Jag tror här föreligger ett missförstånd...
En systemkamera skapar ett skärpedjup genom att man väljer en lite bländare. Enkelt - ju mindre bländare desto kortare skärpedjup. Det har inget med apples förmodligen digitala teknik att göra en bakgrund oskarp i efterhand när den lyckat urskilja vad som är människa och vad som inte är det.

Och visst kan man se hur skärpedjupet är även i en systemkamera - det finns en knapp Knapp för skärpedjupskontroll som gör att man i "realtid" - finns ju ingen faktiskt fördröjning (jaja ljusets hastighet är inte oändlig) mellan det man ser i sökaren och verkligheten då det på dyrare kameror är en spegel och ett prisma.

Helt rätt som du säger förutom att ju mindre bländare desto större skärpedjup. Och tvärtom.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-07 21:10

Jahopp, det var det de.

Det blir en Jet Black 128GB samt att jag, trots jag nyss köpt de nya Bose QuietComfort 35, är nyfiken på dessa AirPods Får nog bli ett köp när de kommer och lämna tillbaka om de inte alls håller.

Ursprungligen av martinator:

Enkelt - ju mindre bländare desto kortare skärpedjup.

Ju större bländare desto kortare skärpedjup.

Mindre bländare ger längre skärpedjup.

Blir en 256 GB Plus gatatsvart så snart Telia släpper den. Dags att binda om nu. Gillar egentligen inte dasslocks-modellen men behöver den för batteritiden. Använder min 6s så mycket att batteriet ibland bara räcker 6-7 timmar.

Vad motiverar ett kök om man redan äger en 6s? Inte mycket tycker jag...

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2016-09-07 21:17
Citat:

Ju större bländare desto kortare skärpedjup.

Mindre bländare ger längre skärpedjup.

Precis. Det gäller att skilja på bländare och bländarvärde.

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Vad motiverar ett kök om man redan äger en 6s? Inte mycket tycker jag...

En 6s är inte det senaste längre. Det finns det senaste och utdaterat.

Ursprungligen av pmarriott:

En 6s är inte det senaste längre. Det finns det senaste och utdaterat.

Väl skrivet!

Jahopp då slapp man beställa från UK då
Jetblack, är de bara jag som ser alla kommande repor framför mig
Skitsamma blir självklart en sådan! Trådlös laddning och tunnare chassi samt bort med onödig yta, hade dock varit uppskattat.
Är sugen på Plus denna gång, men kommer tycka den är för klumpig antar jag

128GB, plus såklart. Får kolla youtube imorgon när filmerna dyker upp så man vet vilken färg man väljer!

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Vad motiverar ett kök om man redan äger en 6s? Inte mycket tycker jag...

Kanske att man inte kan laga mat med en 6s?

Ursprungligen av timofej:

Helt rätt som du säger förutom att ju mindre bländare desto större skärpedjup. Och tvärtom.

Ja.... så är det ju
Vet inte vad jag ska skylla på...

  • Medlem
  • Finspång
  • 2016-09-07 21:43
Ursprungligen av @ndreas:

Jahopp då slapp man beställa från UK då
Jetblack, är de bara jag som ser alla kommande repor framför mig
Skitsamma blir självklart en sådan! Trådlös laddning och tunnare chassi samt bort med onödig yta, hade dock varit uppskattat.
Är sugen på Plus denna gång, men kommer tycka den är för klumpig antar jag

De e lungt! Apple har lösningen!

"Den högglansiga finishen på iPhone 7 i gagatsvart fick vi fram genom en precis anodiserings- och poleringsprocess i nio steg. Ytan är lika hård som på andra anodiserade Apple-produkter, men mikrorepor kan uppstå på den glänsande ytan efter en tids användning. Om du är oroad över detta föreslår vi att du använder något av de många skal som finns för att skydda din iPhone."

Blir en vanlig svart 7 plus 32GB för min del och tillhörande svarta läderskal för att ersätta en space gray 6:a med.. svart läderskal.

Åja, står nog fel i artikeln, lär knappast vara bluetooth 4.0 i dem.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-09-07 21:54
Ursprungligen av cmlewan:

Åja, står nog fel i artikeln, lär knappast vara bluetooth 4.0 i dem.

Bluetooth 4.2 wireless technology
http://www.apple.com/iphone-7/specs/

  • Medlem
  • 2016-09-07 22:09
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Vad motiverar ett kök om man redan äger en 6s? Inte mycket tycker jag...

Kök är dyrt
Men vet vad du menar

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2016-09-07 22:17
Ursprungligen av cmlewan:

Åja, står nog fel i artikeln, lär knappast vara bluetooth 4.0 i dem.

Specifikationstabellen i artikeln är nu uppdaterad med korrekt information om Bluetooth och kamerauppsättningen i Iphone 7 Plus.

Ursprungligen av Erik.dv:

Apple borde släppa en wireless D/A omvandlare. DET vore något.

Ja tack!
Det är störtsvårt att hitta en vettig idag - närmast kommer kanske Audio Technica AT-PHA05BT (prosit!).

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Vad motiverar ett kök om man redan äger en 6s? Inte mycket tycker jag...

Visserligen blir den varm, men kan du steka ägg på den?

Bevaka tråden