Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Miniguide: Återställ hemknappen i IOS 10

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Saknar du det gamla sättet att låsa upp din Iphone eller Ipad? Det finns inställningar i IOS 10 för att återgå till det som var.

Läs hela artikeln här

Men äntligen! Tack för detta

Det hade ju varit bättre om man kunde gå tillbaks till att svepa som innan.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2016-09-14 20:31
Ursprungligen av Redaktionen:

Saknar du det gamla sättet att låsa upp din Iphone eller Ipad? Det finns inställningar i IOS 10 för att återgå till det som var.

Men det verkar inte gå att komma tillbaka till att svepa över skärmen, när man har en ipad utan fingeravtrycksläsare...

Ursprungligen av jbygden:

Men det verkar inte gå att komma tillbaka till att svepa över skärmen, när man har en ipad utan fingeravtrycksläsare...

Går inte med en med touchID och iOS 10 heller, så vad menar du?

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2016-09-14 23:14
Ursprungligen av barbapappa_86:

Går inte med en med touchID och iOS 10 heller, så vad menar du?

Jag tolkade det initiala inlägget fel

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2016-09-14 23:37

Kanske en id'e att avvakta till 10.1 ? / låter lite snedvridet att backa när ett nytänkande till Op är utgivet ?!

Ursprungligen av Trisen:

Kanske en id'e att avvakta till 10.1 ? / låter lite snedvridet att backa när ett nytänkande till Op är utgivet ?!

Förstår inte vad du menar?

Jag fattar inte vad den här artikeln betyder. Jag låser upp min telefon på exakt samma sätt som tidigare. Vad är det "nya" respektive "gamla" sättet?

Gamla:
Jag klickar på hemknappen, håller kvar fingret, och så är jag inne.

Efter iOS10:
Jag klickar på hemknappen, håller kvar fingret, och så är jag inne.

Vad är det jag inte fattar? ?

Ursprungligen av carlsson:

Jag fattar inte vad den här artikeln betyder. Jag låser upp min telefon på exakt samma sätt som tidigare. Vad är det "nya" respektive "gamla" sättet?

Gamla:
Jag klickar på hemknappen, håller kvar fingret, och så är jag inne.

Efter iOS10:
Jag klickar på hemknappen, håller kvar fingret, och så är jag inne.

Vad är det jag inte fattar? ?

Använd "raise to wake" så slipper du trycka på knappen alls.

Ursprungligen av carlsson:

...Efter iOS10:
Jag klickar på hemknappen, håller kvar fingret, och så är jag inne.

För att detta ska funka i iOS 10 så måste man slå inställningen:

Allmänt --> Hjälpmedel --> Hemknapp --> "Håll fingret stilla för att öppna"

Standardvärdet på den inställningen i iOS 10 är att den är av. Om det fungerar hos dig utan att du har slagit den, så har du en magisk iPhone.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

För att detta ska funka i iOS 10 så måste man slå inställningen:

Allmänt --> Hjälpmedel --> Hemknapp --> "Håll fingret stilla för att öppna"

Standardvärdet på den inställningen i iOS 10 är att den är av. Om det fungerar hos dig utan att du har slagit den, så har du en magisk iPhone.

Coolt – Jag har en magisk iPhone!
15.000,- så är den din!

Lyfta upp och få bild funkade också bra. Då måste jag trycka ner knappen och hålla kvar fingret så kommer man in.

  • Medlem
  • 2016-09-16 08:11
Ursprungligen av RolexJocke:

Det hade ju varit bättre om man kunde gå tillbaks till att svepa som innan.

Håller med

  • Medlem
  • 2016-09-16 16:25

På min Iphone 5s gick det inte att svara i telefon genom dragreglaget på låsskärmen när jag hade "Håll fingret stilla för att öppna" aktiverat. När jag stängde av det funkade det igen. Upplysningsvis om någon annan får samma problem.

Ursprungligen av carlsson:

Jag fattar inte vad den här artikeln betyder. Jag låser upp min telefon på exakt samma sätt som tidigare. Vad är det "nya" respektive "gamla" sättet?

Gamla:
Jag klickar på hemknappen, håller kvar fingret, och så är jag inne.

Efter iOS10:
Jag klickar på hemknappen, håller kvar fingret, och så är jag inne.

Vad är det jag inte fattar? ?

Exakt samma beteende för mig. Och oavsett hur jag har reglaget "Håll fingret stilla..." så beter den sig likadant. (iPhone 5s)

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2016-09-19 12:45

Ingen skillnad för mig heller. Jag måste trycka ner knappen oavsett inställning. Iphone 6s+.

Edit: Testade att starta om luren med "rest to open" aktiverat. Ingen skillnad då heller.

Hur får jag bort texten som på svenska är så lång att den inte får plats på skärmen o som säger ngt i stil med "Tryck på hemknappen för att...(låsa upp antar jag)".

Jag vet hur jag ska göra för att låsa upp, den instruktionen är överflödig o framförallt sedan jag ställt in att låsa upp den m fingeravtryck.

Trycker jag en gång till får jag upp kodlåset

1
Bevaka tråden