Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avsnitt #147: Gagatsvart är det nya svarta

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Veckan avsnitt handlar om Iphone 7 och Iphone 7 Plus. Hur bra är den som kamera, och som mobil? Är Plus-storleken för stor, eller alldeles lagom?

Läs hela artikeln här

Redan 147 avsnitt. Lyssnat på alla tror ja. Även om alla avsnitt inte faller en i smaken. Bra jobbat... Hoppas på 147 till!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-24 13:32

Verkar inte ha kommit upp på iTunes ännu

Ursprungligen av henke12:

Verkar inte ha kommit upp på iTunes ännu

Ibland segar det sig lite innan den dyker upp där, brukar kunna ta någon dag tyvärr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-24 15:52
Ursprungligen av jakobnilsson:

Ibland segar det sig lite innan den dyker upp där, brukar kunna ta någon dag tyvärr.

Den som väntar på nåt gott

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-09-24 17:39
Ursprungligen av jakobnilsson:

Ibland segar det sig lite innan den dyker upp där, brukar kunna ta någon dag tyvärr.

Nja, är du säker på det? Jag brukar minsann lyssna varje lördagförmiddag via Apples Podcaster-app

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-09-24 17:39
Ursprungligen av SweSG:

Redan 147 avsnitt. Lyssnat på alla tror ja. Även om alla avsnitt inte faller en i smaken. Bra jobbat... Hoppas på 147 till!

Samma här Även om jag inte håller med om att svart är det nya svarta. Jag väntar på en blank vit modell jag

Jag brukar också lyssna lördag förmiddag men finns fortfarande inget på iTunes.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-09-24 19:15
Ursprungligen av Sperious:

Jag brukar också lyssna lördag förmiddag men finns fortfarande inget på iTunes.

Såg detta med. Skumt

Ursprungligen av Redaktionen:

Veckan avsnitt handlar om Iphone 7 och Iphone 7 Plus. Hur bra är den som kamera, och som mobil? Är Plus-storleken för stor, eller alldeles lagom?

Läs hela artikeln här

Något verkar konstigt, ser inte heller att det dykt upp på ITunes än (eller i Overcast). Såvitt jag kan se är allt korrekt med publicering, men ska dubbelkolla så snart jag är vid en dator! (är just nu på ett bröllop!)

Dök upp i Pocket Casts för ca. 30 min sen hos mig.

Ursprungligen av keptang:

Dök upp i Pocket Casts för ca. 30 min sen hos mig.
https://oc.kathing.com/index.php/s/uvxEczqncEkN7Mj/download

Ja nu verkar avsnittet ha dykt upp överallt. Ledsen alla som fick vänta!

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-09-25 11:23
Ursprungligen av jakobnilsson:

Ja nu verkar avsnittet ha dykt upp överallt. Ledsen alla som fick vänta!

Det gick ju att lyssna från hemsidan

Du skall inte behöva jobba från ett bröllop - Men du är jobbet trogen Jakob! Det är guld värt!

Bokeh...och kan ni bli lite mer tekniska?

Hej!

Tänkte på en sak när ni pratade om bokeh i podden. Jag fick uppfattningen att ni menar att bokeh är den delen i en bild som kommer ur fokus då skärpedjupet blir för kort. Dvs då man t.ex. gör en bakgrund suddig för att istället låta motivet framhävas.

Jag tror dock att bokeh i själva verket är ett begrepp som beskriver kvaliteten på den suddiga delen, och framförallt hur ljuset bryts och upplevs. Olika linser ger olika bokeh, som ser olika bra ut. Den som är intresserad kan gärna kolla Wikipedias engelska artikel i ämnet. Observera att jag skriver tror, jag blir lika gärna motbevisad som jag bevisar detta själv (https://en.wikipedia.org/wiki/Bokeh)

Vidare, vore det inte roligt om ni gick in lite mer på djupet i tekniken bakom mobiler och datorer? Jag förstår att ni försöker hålla en ganska lättsam nivå på podden, men eftersom ni är en av få svenska källor till information angående Apples produkter så vore det roligt med åtminstone lite djupare inblick.

Kanske en liten djupdykning i varje avsnitt?

Annars är ni trevliga att lyssna på!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-09-26 10:03
Ursprungligen av jakobnilsson:

Något verkar konstigt, ser inte heller att det dykt upp på ITunes än (eller i Overcast). Såvitt jag kan se är allt korrekt med publicering, men ska dubbelkolla så snart jag är vid en dator! (är just nu på ett bröllop!)

Ditt?

Hejsan
Bra avsnitt och jag håller med @bjorn.eriksson om at det skulle vara mycket intressant att gå på djupet i nån teknisk fråga per avsnitt.

Sedan undrar jag var Ida tagit vägen? Känns lite tomt att inte höra hennes ljuva stämma.

Ursprungligen av jamesgrieve:

Sedan undrar jag var Ida tagit vägen? Känns lite tomt att inte höra hennes ljuva stämma.

Hallå där! Roligt att jag är saknad! Har haft lite sen semester som nu rullat över i föräldraledighet. Fick nyligen en otroligt söt, men krävande, son som tar all min tid ?

Saknar podden så kommer nog höras där snart igen om än inte varje vecka.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Hallå där! Roligt att jag är saknad! Har haft lite sen semester som nu rullat över i föräldraledighet. Fick nyligen en otroligt söt, men krävande, son som tar all min tid ?

Saknar podden så kommer nog höras där snart igen om än inte varje vecka.

Grattis Ida <3

Gott att höra..och grattis!

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Hallå där! Roligt att jag är saknad! Har haft lite sen semester som nu rullat över i föräldraledighet. Fick nyligen en otroligt söt, men krävande, son som tar all min tid ?

Saknar podden så kommer nog höras där snart igen om än inte varje vecka.

Grattis Ida (och till hela familjen givetvis), vad roligt med tillskott i familjen
Också härligt att höra att du är sugen på lite gästspel i podden framöver, ser fram emot det.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-10-04 21:30

Grattis Ida!! Så roligt! Ett nytt liv som även innebär nya liv för er. Och det finns ju inget bättre än att bli förälder!

1
Bevaka tråden