Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac testar Iphone 7 och Iphone 7 Plus

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2016-09-23 17:13
Ursprungligen av facedark:

Hoppas verkligen att du skämtar Jag svarar gärna på din fråga även om du försökt förvränga vad jag citerade till en specifik gräns; internet, datorn, digitalkamera, LCD-paneler, med mera. Allt detta kom före din kära iPhone och konstigt nog används dessa saker förmodligen.. kanske mer än till enbart iphones..? Med andra ord har dessa saker förändrat vardagen betydligt mer omfattande än vad iphones någonsin kommer göra. Det enda Apple kan skryta med är att dom var pionjärer att skapa ett bra operativsystem för mobila enheter, samt en fin design till sina enheter.

Håller med i det mesta
iPhone hade aldrig nått den framgången om inte man lanserat innehåll. App store gjorde det mesta precis som iTunes med singel låtar istället för hela album gjorde för iPod. Det var hårdvara tillsammans med innehåll som revolutionerade hela industrier. Idag anser jag (högst personligen) art Samsung senaste och Apples senaste är mer lika än olika i hårdvara och kvalitet och premium material. Det hänger mer på operativsystem och special funktioner än det.

Åter till ämnet, 99mac testar Iphone 7 och Iphone 7 Plus, tack.

  • Avstängd
  • 2016-09-24 22:39
Ursprungligen av Ancientdragon:

Jag gillar helheten med iPhone 7/7+

Faktum är att de egentligen inte presenterade en enda revolutionerande eller innovativ nyhet.

Men det är just det som är charmen för mig. Med Apple slipper jag telefoner som självantänder. Jag slipper ögonskanning eller facelogin som bara fungerar en av tio gånger.

Jag får förra årets teknik fast med sådan perfektion att det sopar mattan med det nyare motståndet i prestanda testerna.

Jag får design som jag vill lämna framme på bordet och beprövade konstruktioner som håller. (Min 4:a fungerar ännu).

Istället för att vara först vill jag helt enkelt vara bäst. Jag vill ha hållbar och tidlös design, snabbt och enkelt gränssnitt, bra andrahandsvärde och reklamfria produktivitetsverktyg på köpet.

Så ja för mig är iPhone 7+ allt det där plus en kamera och det finns inte många konsumentprodukter i mitt liv som spelat på alla de strängarna.

Sen uppskattar jag såklart de 10% av internet som inte är porr och alla sjukvårdsuppfinningar som räddar liv varje dag men det är en helt annan sak.

Ja du...vad ska man säga...du tog orden ur munnen på mig

Jag tycker den matt-svarta och jet-black har ganska dramatiskt bättre design - framför allt när antenna-bands i princip är borta på dessa enheter. Förstod mig aldrig på mesgrå antennaband på en silvrig iphone. jetblack ser nästan ut som att den 'konsumerar ljus'. jag valde dock matt för jag tycker faktiskt den var snyggare.

men - nästa år - då smäller det

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-29 14:42

Märkte ni av något surrande i dessa enheter vid testet?

Ursprungligen av Jaw_B:

Märkte ni av något surrande i dessa enheter vid testet?

Nej faktiskt inte, inte ens under prestandatesterna när processorn pressas ganska ordentligt. Oavsett hur utbredd problemet är verkar det alltså inte finnas på alla exemplar.

Bevaka tråden