Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur funkar GPS i Apple Watch 2?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

När jag springer enbart med min klocka on Runkeeper så visas inte min runda...? Vet någon hur man får till det?

Tack på förhand,
Fredrik

Det enda som jag har läst är att det är automatiskt. Om du kör utan telefon så går GPS:en i klockan i gång men det är allt som jag har sett

Jag trodde det också men 'route' kommer inte upp :-/

Ursprungligen av BlackSmp:

Det enda som jag har läst är att det är automatiskt. Om du kör utan telefon så går GPS:en i klockan i gång men det är allt som jag har sett

Ska försöka att komma ihåg att slå av bluetooth på telefonen när jag går hem idag för att se hur klockan reagerar. Jag använder dock inte Runkeeper utan bara vanliga träningsappen.

Återkommer (förhoppningsvis:)

Senast redigerat 2016-09-30 07:01

Tack!

Ursprungligen av BlackSmp:

Ska försöka att komma ihåg att slå av bluetooth på telefonen när jag går hem idag för att se hur klockan reagerar. Jag använder dock inte Runkeeper utan bara vanliga träningsappen.

Återkommer (förhoppningsvis:)

Lade in en påminnelse "när jag lämnar arbetet" så det vore som attan om jag glömmer det:)

haha! jag är ödmjukt tacksam. jag har laddat ner lite olika appar (NRC - Nike Running Club, Strava) för att se om det har med apparna att göra.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2016-09-30 09:44

En full utvärdering av olika appar och funktion vore guld värt ! Jag väntar med spänning på min egen klocka. Idag använder jag Strava. Frågan är om jag ska fortsätta med det eller byta?

#nyhetstips

Gick ut på lunchen med BT avslaget. Träningsappen registrerar rutten som vanligt

En förstoring visar att den t.o.m fick med när jag gick tillbaka för att fota en stackars blomma:)

Då verkar det som att RunKeeper inte har uppdaterat sin 'app' än. Vilket är underligt med tanke på att beta funnits länge. Tack!

Ursprungligen av BlackSmp:

Gick ut på lunchen med BT avslaget. Träningsappen registrerar rutten som vanligt

En förstoring visar att den t.o.m fick med när jag gick tillbaka för att fota en stackars blomma:)

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2016-10-02 15:25

F'låt en som ännu inget vet..... men kan jag med klockan spara vissa punkter på min runda? Och i s f i vilka ´koordinatformat'?

Du är nog inte ensam om att inte veta

Jag antar att man kan göra en app som kanske klarar det men känner inte till någon app som kan göra det

Ursprungligen av el gringo:

Då verkar det som att RunKeeper inte har uppdaterat sin 'app' än. Vilket är underligt med tanke på att beta funnits länge. Tack!

Att det kom en klocka med GPS blev officiellt först på Apples event. Har inte sett någon tredjepartsapp med GPS-stöd än. Tror inte ens att vandringsappen som demades på eventet är släppt.

Ursprungligen av morberg:

Har inte sett någon tredjepartsapp med GPS-stöd än.

Ok, vi får hoppas att tredjeparts-appar har tillåtelse att utnyttja GPS:en (hos exempelvis Samsung:s klockor verkar de inte få det...)

Här är en recension av apple watch series 2 där de fokuserar ganska mycket på just löpning:

http://www.techradar.com/reviews/wearables/ap...

Du har en poäng

Då kommer det väl strax ??

Ursprungligen av morberg:

Att det kom en klocka med GPS blev officiellt först på Apples event. Har inte sett någon tredjepartsapp med GPS-stöd än. Tror inte ens att vandringsappen som demades på eventet är släppt.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2016-10-02 18:52
Ursprungligen av BlackSmp:

Du är nog inte ensam om att inte veta

Jag antar att man kan göra en app som kanske klarar det men känner inte till någon app som kan göra det

Då blir mitt intresse av klockan betydligt mindre.

Jag kapar tråden...

Jag springer med Strava och är rätt så nöjd med deras funktionalitet. Men sist jag sprang så hittade den inte positionen de första 1500 meterna.

Är det någon som känner till en löpar-app (med stöd för Apple Watch givetvis!) som tillåter en "GPS=Locked" funktion?

1
Bevaka tråden