Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 7 började brinna under transport

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En användare på Reddit fick sin nya Iphone 7 Plus levererad, men lyckan blev kortvarig då telefonen hade börjat brinna under transporten.

Läs hela artikeln här

  • Avstängd
  • 2016-09-30 09:56

Ser ut att den blivit överkörd av en lastbil i syfte att den skulle börja brinna.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-09-30 10:11

Älskar prissökningen under artikeln: "Bästa pris på Dante's inferno".

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2016-09-30 10:11

Det är också väldigt lite tecken på brand från kartongen. Det låter minst sagt lite udda.

"Fucking Apple, always stealing features from Samsung" - bästa kommentaren i Reddit-tråden.

Fullkomligt stinker fake om detta.

Hade det varit om Note 7 (innan vi fick veta omfattningen av problemet) så hade nog varenda kotte som hittills svarat gottat sig rejält. Nu råkar det hända med Apple och då är det ju så klart helt otänkbart.

Ursprungligen av oldpeer:

Hade det varit om Note 7 (innan vi fick veta omfattningen av problemet) så hade nog varenda kotte som hittills svarat gottat sig rejält. Nu råkar det hända med Apple och då är det ju så klart helt otänkbart.

Ja det är helt uppåt väggarna att TRE personer på ett Appleforum säger att det är båg.. ???

//Sorry

Ursprungligen av oldpeer:

Hade det varit om Note 7 (innan vi fick veta omfattningen av problemet) så hade nog varenda kotte som hittills svarat gottat sig rejält. Nu råkar det hända med Apple och då är det ju så klart helt otänkbart.

Det framstår ju som otänkbart just för att det är någonting som varit en kontrovers kring Note och att många Apple-fanatiker omfamnat detta som ett argument mot konkurrenten. Helt plötsligt kommer någon och skriker "lol det händer Apple med!!1!" med väldigt tveksamma belägg för det.

Personligen köper jag det inte trots att jag ändå var en av de som ansåg att antalet fall av Note-bränder var för få för att bry sig.

Ursprungligen av Redaktionen:

En användare på Reddit fick sin nya Iphone 7 Plus levererad, men lyckan blev kortvarig då telefonen hade börjat brinna under transporten.

Läs hela artikeln här

Känns lite som på lågstadiet när läraren kom på en med att göra något dumt...

Då var alltid svaret; "Men kolla han gör det också"

Hade jag varit ett försäkringsbolag hade jag bara sagt "säkert du" och lagt på luren.

Men det kanske kan hypas upp till ett fire and sound-gate av någon på youtube

  • Medlem
  • 2016-10-01 09:06
Ursprungligen av Hffre:

Ser ut att den blivit överkörd av en lastbil i syfte att den skulle börja brinna.

Tror det stod Samsung på lastbilen.

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2016-10-01 13:39

Jag tycker det ser ut som ett rör eller liknande har åkt in mitt på förpackningen i en sned vinkel. Med tanke på att det är hål rätt igenom kartongen så torde det vara med rätt bra kraft eftersom även telefonen är böjd. Att batteriet inte gillade den behandlingen är föga förvånande.
En rejäl transportskada helt enkelt som gjorde att batteriet började pyra.

  • Avstängd
  • 2016-10-01 13:44
Ursprungligen av oldpeer:

Hade det varit om Note 7 (innan vi fick veta omfattningen av problemet) så hade nog varenda kotte som hittills svarat gottat sig rejält. Nu råkar det hända med Apple och då är det ju så klart helt otänkbart.

Det är ingen som förnekar att den har brunnit men inte på det sätt som vissa vill göra gällande.

Ursprungligen av Redaktionen:

En användare på Reddit fick sin nya Iphone 7 Plus levererad, men lyckan blev kortvarig då telefonen hade börjat brinna under transporten.

Läs hela artikeln här

Leverantören ska ju för f*n stå för det.
Räckte han över den kartongen och körde med "Ledsen grabben men din iPhone verkar ha brunnit på vägen, du får ringa Apple.
Skriv under här, har lite bråttom för jag har tjugo malaysiska spjut som ska till konstmuseet också."

1
Bevaka tråden