Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Android TV-box, erfarenheter?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2016-09-27 20:11

Jag skulle behöva en Android TV box för olika free stream kanaler för mina svärföräldrar. Själv har jag bara erfarenhet av Apple TV. Någon som kan säga om detta är en bra produkt för Kodi och strömma TV?

Felaktig länk borttagen. /mod

Senast redigerat 2016-10-02 14:11
Ursprungligen av Matsaki:

Jag skulle behöva en Android TV box för olika free stream kanaler för mina svärföräldrar. Själv har jag bara erfarenhet av Apple TV. Någon som kan säga om detta är en bra produkt för Kodi och strömma TV? http://brands.aliexpress.com/en?spm=2114.1101...

Din länk verkar var paj, kommer bara till massa träningskläder.

Jag tycker du ska kika på minix neo x-8h plus eller liknande, har tyvärr själv ingen erfarenhet av just denna har bara använt HDMI stickor vilket har funka okej.

Skulle satsa på nvida shield kodi funkar väldigt bra på den

  • Avstängd
  • 2016-10-02 06:25
Ursprungligen av mudbeaver:

Skulle satsa på nvida shield kodi funkar väldigt bra på den

Inget som är användarvänligt om det gäller otekniska personer.
Kodi kräver en del inställningar och underhåll för att fungera.

Ursprungligen av Hffre:

Inget som är användarvänligt om det gäller otekniska personer.

Nvidia Shield är extremt användarvänlig jämfört med andra tips som Minix, hdmi-stickor och valfri mediaspelare från aliexpress.

Android-TV (som gränssnittet i Nvidia Shield heter) är väldigt likt det i Apple TV.

Om man nu väljer att använda Kodi som mediaspelare-app är det ett senare problem att göra inställningar där.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3072221

Senast redigerat 2016-10-02 07:25
  • Avstängd
  • 2016-10-02 07:30
Ursprungligen av Pulver:

Nvidia Shield är extremt användarvänlig jämfört med andra tips som Minix, hdmi-stickor och valfri mediaspelare från aliexpress.

Android-TV (som gränssnittet i Nvidia Shield heter) är väldigt likt det i Apple TV.

Om man nu väljer att använda Kodi som mediaspelare-app är det ett senare problem att göra inställningar där.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3072221

Om det inte framgick så var mitt svar en åsikt om Kodi och inte Android-TV.
Kodi har aldrig varit användarvänligt för gemene man utan det krävs en viss erfarenhet och kunskap för att ställa in det.
Ska man gå efter dom trådar som existerar på Minhembio är Nvidia Shield inte den mest stabila eller felfria produkt man kan välja.

Ursprungligen av Hffre:

Om det inte framgick så var mitt svar en åsikt om Kodi och inte Android-TV.
Kodi har aldrig varit användarvänligt för gemene man utan det krävs en viss erfarenhet och kunskap för att ställa in det.

Fast nu efterfrågas "en bra produkt för Kodi och strömma TV"

Ursprungligen av Hffre:

Ska man gå efter dom trådar som existerar på Minhembio är Nvidia Shield inte den mest stabila eller felfria produkt man kan välja.

Jo, det är den faktiskt.
Det var jag som startade tråden på minhembio om Nvidia Shield och har testat de flesta modeller på marknaden genom åren.

Tyvärr finns det inte en mediaspelare som gör "allt" perfekt, men Nvidia Shield är den som kommer närmast.

Jag har idag en Apple TV för HBO Nordic, Cmore, Viaplay och Apple Events.

Nvidia Shield använder jag för Netflix (4K HDR), Svtplay, TV4play, och Kodi - eller SPMC som är den variant av Kodi som man ska använda till Nvidia Shield för att få alla optimeringar som är gjorda för just den apparaten (HD-ljud etc)

https://play.google.com/store/apps/details?id...

Sedan har jag även en Dune 4K Solo som jag endast använder för Blu-ray ISO filer 2d/3d

De flesta android-baserade mediaspelarna från kina är rent skräp - förutom att de har ett krångligt och svårstyrt gränssnitt så får du endast SD-upplösning i olika strömmande appar, inte HD-upplösning.

Den enda "kina-boxen" som verkar OK är Android-TV baserade "Xiaomi Mi box"

  • Avstängd
  • 2016-10-02 09:11
Ursprungligen av Pulver:

Fast nu efterfrågas "en bra produkt för Kodi och strömma TV"

Jag vet vad som efterfrågades betyder det att man inte får säga sin åsikt om programmet Kodi?

  • Avstängd
  • 2016-10-02 09:12
Ursprungligen av Pulver:

Det var jag som startade tråden på minhembio om Nvidia Shield och har testat de flesta modeller på marknaden genom åren.

Då vet du likväl som jag att det är inte är en problemfri produkt om man ska gå efter vad som postas i tråden.

Ursprungligen av Hffre:

Jag vet vad som efterfrågades betyder det att man inte får säga sin åsikt om programmet Kodi?

Om ingen frågade efter åsikter om Kodi känns det ju väldigt ovidkommande.

Ursprungligen av Hffre:

Då vet du likväl som jag att det är inte är en problemfri produkt om man ska gå efter vad som postas i tråden.

En populär produkt med många användare kommer ju även leda till en lång forumtråd med många frågor och problem.

Eftersom vi är på ett Apple-forum gör jag liknelsen med iPhone och Apple-TV - det finns extremt långa forumtrådar med problem om dessa prylar, men jag anser dem vara bra, stabila och problemfria produkter.

De flesta problem beror på felaktiga inställningar eller krånglande appar (ofta externa) - eller så löses problemen med mjukvaru-uppdateringar från tillverkaren - förutsatt att det är en stor tillverkare som bryr sig om sin produkt.

Jag vill påstå att Nvidia Shield är den mest optimala produkten för "Kodi och att strömma TV" idag - om du har ett bättre förslag så lyssnar vi gärna.

  • Avstängd
  • 2016-10-02 11:15
Ursprungligen av Pulver:

Om ingen frågade efter åsikter om Kodi känns det ju väldigt ovidkommande.

Man kan kanske tycka det men eftersom TS inte har talat om sina kunskaper om Kodi.
Är det högst relevant att påpeka svårighetsgraden fast han inte frågat.
Om han redan är kunnig så kan han ignorera min kommentar precis som du också kunde göra.

  • Avstängd
  • 2016-10-02 11:21
Ursprungligen av Pulver:

Jag vill påstå att Nvidia Shield är den mest optimala produkten för "Kodi och att strömma TV" idag - om du har ett bättre förslag så lyssnar vi gärna.

Du verkar ta detta personlig som att jag har förolämpat din lilla älskling.
Påstå vad du vill men i mångt och mycket är det personliga preferenser som avgör vad som är bäst produkt för ens behov.
Och jag kommenterade inte hårdvaran utan kommenterade valet av mjukvara.
Säger TS att personerna som ska använda Kodi är kunniga så är allt bra.

Ursprungligen av Hffre:

precis som du också kunde göra.

Jag kommenterade mest för att det lätt kunde missuppfattas som att du ansåg att Nvidia Shield inte var användarvänlig.

Ursprungligen av Hffre:

Du verkar ta detta personlig som att jag har förolämpat din lilla älskling.

Absolut inte

Shield är bra, men har brister - framförallt saknas det många streaming-appar som exempelvis HBO Nordic, Viaplay, Cmore mfl - det är dock ingenting som tillverkaren kan påverka.
Det går att lägga in "telefon-versionen" av dessa appar och få det att fungera, men det är väldigt otympligt och svårnavigerat.

Jämfört med "Kina-boxar" (som trådstartaren är intresserad av) är Shield dessutom ganska dyr.

Jag är en produkt-testare och har oftast flera liknande apparater som jag jämför med - då blir det oftast uppenbart att det inte finns någon produkt som är "bäst" - det finns för och nackdelar med alla.

Det är väldigt lätt att klanka ned på produkter i forum, men utan konkreta förslag på alternativa lösningar så blir det bara tomma klagomål.

1
Bevaka tråden