Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google Pixel-telefoner med fri lagring!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kom igen Apple! 5GB i iCloud!?

"Pixelanvändarna får också fri tillgång till lagring i molnet av bilder och video med full upplösning."

http://computersweden.idg.se/2.2683/1.666902/...

  • Medlem
  • 2016-10-07 20:00

Ja, jättebra. När kommer vi i Sverige kunna köpa en Pixellur?

  • Medlem
  • 2016-10-07 20:05
Ursprungligen av Ljung:

Ja, jättebra. När kommer vi i Sverige kunna köpa en Pixellur?

Kan ta ett bra tag.

http://www.sweclockers.com/nyhet/22774-google...

Kan iofs bero på saker som detta

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-10-07 23:25

Även om jag håller med om att Apple gott kunde erbjuda lite mer, och inte minst att det borde vara 5GB per enhet, så är priset såpass lågt att jag inte orkar bli upprörd. 9:- för 50GB räcker för mina enheter och googles gratis så är du produkten.

Ursprungligen av BlackSmp:

Kan iofs bero på saker som detta

Samsung erbjuder 15GB kostnadsfritt. Hur många säljer Samsung per vecka? Fler än Apple, ca dubbelt så många.

Kanonbra för Pixel-ägare med obegränsad lagring för foton och videos i full kvalitét.

Håller med att det är illa. iCloud håller tillbaka Apples produkter en hel del. Skulle mer än gärna ha alla mina foton i "Bilder" och allt till skolan i iCloud och all min musik tillgänglig från iTunes på nått sätt. Nu använder jag istället Drive, Photos etc. Detta med att synka skrivborden i OSX är ju bara att glömma t.ex.

  • Medlem
  • 2016-10-08 11:13

Jag är snuskigt rik och betalar gärna 3 kronor per dag för 1 TB utrymme i iCloud.

När det är en miljard Pixel i händerna på folk så lär det inte längre finnas "fri lagring".

Jag skulle givetvis se att Apple gav fri lagring, men jag fattar att om man erbjuder en sådan sak till en miljard människor - eller låt oss säga 500 miljoner - eller 200 miljoner - eller 100 miljoner - så innebär det att man måste bygga upp enorma resurser. Kanske det kommer, men detta är ingen big deqal för mig och många - jag pyntar (29 spänn tror jag det är) och har mera lagring än jag behöver just nu (2 personer - familjedelning).
Jag tillhör dock dom som tar hand om - redigerar - allt jag filmar bums och sedan steker det från iCloud (om det ens hunnit synka upp dit). Bara om man filmar hejdlöst och bara låter det drälla i Molnet i evigheter så blir det resursproblem. Tänker man bort video i ekvationen så räcker Apples mindre paket för alla (gratispaketet - 4 GB? - är dock ett skämt). Och video bör man behandla på ett speciellt sätt - ty annars kommer ingen att se alla dessa evighetsfilmer med 90% skit. Det är idag samma som på VHS och DV bandens tid; då filmade folk band efter band efter band - säckar med band fyllde upp garderober - det blev bara ett oöverskådligt svart hål av material som ingen tittade på.
Man måste så snabbt som möjligt ta hand om fimat material - rensa skiten - och spara ner "masters" och ha dessa hemma och backuppade (och inlagda i iTunes med hemmadelning för ATV t.ex.). Man måste sortera. Och...filma mindre (kortare scener). bara ett tips. Man kommer ALDRIG att kunna ha 10000 timmar HD-video GRATIS i Molnet. Never. Åtminstone inte i ett system som har hundratals miljoner potentiella användare av detta Moln-system. Inte så länge vi sitter fast i mekansika hårddiskar som drar mycket el och rymmer "lite" i förhållande till kostnad och storlek.

Jag menar inte att Apple skall erbjuda fri lagring. Men 5GB är för lite även för en vanlig användare. Jag tycker 10 el 15 GB är mer relevant.

Jag tycker också att 9 kr/mån är ok för 50 GB. Även om just den storleken inte hjälper mig personligen speciellt mycket.

Vad jag mest skulle vilja ha är att man kan välja 200 GB och att hela familjen kan dela på det. Eller på 50 GB för den delen. Vad är poängen med familjedelning egentligen?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-10-19 15:47
Ursprungligen av el gringo:

Jag menar inte att Apple skall erbjuda fri lagring. Men 5GB är för lite även för en vanlig användare. Jag tycker 10 el 15 GB är mer relevant.

Jag tycker också att 9 kr/mån är ok för 50 GB. Även om just den storleken inte hjälper mig personligen speciellt mycket.

Vad jag mest skulle vilja ha är att man kan välja 200 GB och att hela familjen kan dela på det. Eller på 50 GB för den delen. Vad är poängen med familjedelning egentligen?

Precis. 5GB iCloud är det nya iPhone 16GB.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-10-19 16:10
Ursprungligen av Anderlind:

Kanonbra för Pixel-ägare med obegränsad lagring för foton och videos i full kvalitét.

Man får ju då också ta i beaktning att det är Google vi talar om, att man lägger sin data i deras händer. Inte något som ska glömmas bort.

Man kanske kan tillägga för de som funderar på importera en Pixel så saknar de frekvensområdet 4G/LTE på 900 MHz som bland annat Telenor har.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-11-14 11:30

http://mashable.com/2016/11/12/google-pixel-h...

Nej, det är inte av skadeglädje jag, utan av besvikelse jag skriver det här inlägget.

1
Bevaka tråden