Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung återkallar alla Galaxy Note 7

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

UPPDATERAD. Samsung återkallar samtliga exemplar av Galaxy Note 7, och uppmanar användare att stänga av telefonerna och lämna tillbaka dem.

Läs hela artikeln här

Möjligt att USA gjort en cyberattack mot Samsung, likt stuxnetoperationen mot Iran.

Ursprungligen av Giljan:

Möjligt att USA gjort en cyberattack mot Samsung, likt stuxnetoperationen mot Iran.

Stuxnet var Israel - möjligen med hjälp av USA.

Jag har svårt att förstå vad sjutton som har hänt. Även om jag är rätt raljant mot Samsung så begriper jag inte vad de har "lyckats" med här...

  • Medlem
  • 2016-10-11 16:48

Alltså what, de misslyckas med deras kvalitetskontroller och produkten släpps ut och produceras i stor skala. Sen så brister de igen och får ut farliga produkter. Vad håller dem på med? Deras förtroende är ju kört nu när dem blir tvungna att lägga ner produkten helt och hållet.

  • Medlem
  • 2016-10-11 17:22
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har svårt att förstå vad sjutton som har hänt. Även om jag är rätt raljant mot Samsung så begriper jag inte vad de har "lyckats" med här...

Jag tror man ville för mycket med Note 7 och blev övermodiga
För litet utrymme för batteriet tillsammans med USB typ C och kanske snabbladdning vad vet jag

Synd om alla konsumenter som drabbas direkt eller indirekt

Personligen så finns det ingen annan lur jag vill ha så man får väl se om det blir någon Note 8 om ett år eller så

Ursprungligen av PaO:

Jag tror man ville för mycket med Note 7 och blev övermodiga
För litet utrymme för batteriet tillsammans med USB typ C och kanske snabbladdning vad vet jag

Synd om alla konsumenter som drabbas direkt eller indirekt

Personligen så finns det ingen annan lur jag vill ha så man får väl se om det blir någon Note 8 om ett år eller så

Jag misstänker press från ledningen och en strikt hierarki.

BTW: jag har faktiskt varit innanför dessa portar i Suwon och jobbat... Totalt fotoförbud innanför grindarna och metalldetektorer överallt. Ingen PC fås ta in utan tillstånd, alla portar och kameror på telefoner tejpas över och när man går ut så står det bland annat att du får inte ta med "web servers" ut genom portarna...

  • Medlem
  • 2016-10-11 20:18
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag misstänker press från ledningen och en strikt hierarki.

BTW: jag har faktiskt varit innanför dessa portar i Suwon och jobbat... Totalt fotoförbud innanför grindarna och metalldetektorer överallt. Ingen PC fås ta in utan tillstånd, alla portar och kameror på telefoner tejpas över och när man går ut så står det bland annat att du får inte ta med "web servers" ut genom portarna...

Imponerande ?

Sanslöst vilken katastrof
Nu får man hoppas att Samsung tar fram en ännu hetare Note 8

Vilken gigantisk katastrof. Tur att Samsung är så fruktansvärt gigantiskt megalomaniskt bjässestora - det är svårt att fatta hur enormt detta företagskonglomerat är - så dom kan sprida ut förlusten av denna tekniska flop av enorma dimensioner. Man kan ju bara spekulera i hur många miljarder dollar som runnit rakt ner i avloppet. Räknar man dessutom pågående kostnader och förlorad marknadsandel så är det skrämmande summor. Men Samsung är så stora att det i hela konlomeratet bara är ett temporärt hack. Allt är avskrivet på förlustkontot om12-16 månader.
Man undrar ju också hur många huvuden som rullat - och VILKA huvuden som rullade. Troligtvis får vi aldrig veta det - Sydkorea är ju inte USA/EU direkt...vad som händer innanför företagets styrelserum får vi aldrig veta. Om någon hittat något om detta i Sydkoreansk media så blir jag förvånad...och vill veta så klart. Tror dock inte ens att journalister/publicister i Sydkorea ens gräver i sådant.

  • Medlem
  • 2016-10-11 20:23
Ursprungligen av Demiurgen:

Vilken gigantisk katastrof. Tur att Samsung är så fruktansvärt gigantiskt megalomaniskt bjässestora - det är svårt att fatta hur enormt detta företagskonglomerat är - så dom kan sprida ut förlusten av denna tekniska flop av enorma dimensioner. Man kan ju bara spekulera i hur många miljarder dollar som runnit rakt ner i avloppet. Räknar man dessutom pågående kostnader och förlorad marknadsandel så är det skrämmande summor. Men Samsung är så stora att det i hela konlomeratet bara är ett temporärt hack. Allt är avskrivet på förlustkontot om12-16 månader.
Man undrar ju också hur många huvuden som rullat - och VILKA huvuden som rullade. Troligtvis får vi aldrig veta det - Sydkorea är ju inte USA/EU direkt...vad som händer innanför företagets styrelserum får vi aldrig veta. Om någon hittat något om detta i Sydkoreansk media så blir jag förvånad...och vill veta så klart. Tror dock inte ens att journalister/publicister i Sydkorea ens gräver i sådant.

Så är det helt otroligt

Läste medan man rullade ut utbytes enheter och innan vilda västern med explosioner att man inte skulle avskeda de ansvariga
Idag är det kanske andra bullar

Samsung sänder ut en returlåda modell avancerad till de som ska returnera sin Note 7. https://www.youtube.com/watch?v=pySvc17K2jE

Ursprungligen av primu[s]®:

Stuxnet var Israel - möjligen med hjälp av USA.

USA var i allra högsta grad med.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-10-13 12:29
Ursprungligen av PaO:

Jag tror man ville för mycket med Note 7 och blev övermodiga
För litet utrymme för batteriet tillsammans med USB typ C och kanske snabbladdning vad vet jag

Synd om alla konsumenter som drabbas direkt eller indirekt

Personligen så finns det ingen annan lur jag vill ha så man får väl se om det blir någon Note 8 om ett år eller så

Jag tror det är tillverkningsfel vid batteritillverkningen, inget som har med själva konstruktionen av Notes 7 att göra.

Ursprungligen av kenjon:

Jag tror det är tillverkningsfel vid batteritillverkningen, inget som har med själva konstruktionen av Notes 7 att göra.

Tycker denna artikel beskriver det ganska väl att det inte enbart är batteriernas fel utan även designen på telefonen. Både formfaktor och hårdvara som spelat in. http://www.nytimes.com/2016/10/12/business/in...

1
Bevaka tråden