Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag vill se Better Call Saul (tv-serien) på min ATV

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilka alternativ har jag om jag inte prenumererar på Netflix och inte vill prenumerera?

Då den endast finns på Netflix så har du inga lagliga alternativ förutom att prenumerera på Netflix.

Jepp. Netflix eller torrent ("olagligt") är det enda som gäller. Netflix och HBO producerar bra serier och håller sedan hårt i dom - det är det dom lever på. Undantagsvis säljer dom ut (HBO har sålt t.ex. Mr. Robot till SVT) i realtid - annars dröjer det år innan en series första säsonger säljs ut till andra broadcastföretag. I USA tror jag inte det sker alls.
Själv har jag prenumeration på både Netflix och HBO - tillsammans en struntsumma (typ 150-200 spänn i månaden...minns inte...det dras automatiskt varje månad) - detta p.g.a. just mästerverk som "Better call Saul" och HBO's "Real Time With Bill Maher", "The Night Off", "True Detective", etc. Och mycket fina dokumentärer.
På HBO - och i viss mån även Netflix - finns ett USA som ger en lite tröst och hopp för det uppfuckade Trump-landet.
Eftersom biofilm numera är en affär för barn (Marvel, etc) och pinsamma "romantiska komedier" så sker numera den spännande och välskrivna fictionen i form av TV-serier och kort-serier. gJag skulle hellre gå på bio mera - förr i tiden gick jag och såg 10-15 bra filmer varje år...idag är det 3-4 som är ens värda ett besök i biograf (jag älskar biografer)...så jag har krypit till korset och abbonerar på både HBO och Netflix - värt 3-4 ggr mera än det kostar.

  • Medlem
  • 2016-09-19 18:08

Att se strömmande media är inte olagligt. Sådant räknas som tillfälliga exemplar. Det eventuella lagbrottet görs av den som tillhandahåller strömmande media.

Okay, tack för svar.
Jag har testat swefilm streaming och det är lagligt än så länge vad jag vet. Men det gör jag aldrig om, fick nån popup skit på min iPhone som ej försvann hur jag än gjorde. Uppdaterade till ios10 och då försvann det (tror jag?). Jag skulle önska att det fanns serier på iTunes nån gång men det är väl som du säger Demiurge - dom håller hårt i sitt egenproducerade material.

Ursprungligen av Alix:

Att se strömmande media är inte olagligt. Sådant räknas som tillfälliga exemplar. Det eventuella lagbrottet görs av den som tillhandahåller strömmande media.

Bra, då mindes jag rätt

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-09-19 19:59

En månad Netflix 99kr, 20 avsnitt. Fem kronor per avsnitt.

Vad är frågan?

Ursprungligen av reboot81:

En månad Netflix 99kr, 20 avsnitt. Fem kronor per avsnitt.

Vad är frågan?

Jag undrade vilka alternativ som fanns. Om det hade funnits tv-serier på iTunes hade jag hellre valt det. Men visst, jag förstår vad du menar.

Netflix har väl även en gratismånad? Det hinner du

Ursprungligen av fourmi:

Jag undrade vilka alternativ som fanns. Om det hade funnits tv-serier på iTunes hade jag hellre valt det. Men visst, jag förstår vad du menar.

Har man en 4K TV och någorlunda snabbt bredband skulle jag säga att det är värt med 119:- för en månad Netflix 4K. Bytte upp mig från en gammal 32" fullHD TV till en splittny 55" 4K TV och har kört Netflix sedan dag 1. Kollade nyligen om Breaking Bad, var en helt annan upplevelse att se serien i 4K jämfört med Full HD.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-10-11 08:51
Ursprungligen av MrQuattro:

Har man en 4K TV och någorlunda snabbt bredband skulle jag säga att det är värt med 119:- för en månad Netflix 4K. Bytte upp mig från en gammal 32" fullHD TV till en splittny 55" 4K TV och har kört Netflix sedan dag 1. Kollade nyligen om Breaking Bad, var en helt annan upplevelse att se serien i 4K jämfört med Full HD.

Nackdelen är ju att man kan se hälften av ens tv-series säsonger i 4K, sedan får man se resten i 1080p eller sämre genom någon annan streamingtjänst eller torrent. Netflix har väl fortfarande inte bättrat sig vad det gäller att tillhandahålla nytt material?

  • Avstängd
  • 2016-10-12 09:34

Vet inte om Better Call Saul som streamning finns med denna men du får kolla.
Kräver en dator också. http://squireapp.com/

Ursprungligen av Hffre:

Vet inte om Better Call Saul som streamning finns med denna men du får kolla.
Kräver en dator också. http://squireapp.com/

Squire är som Plex, den visar lokal media. Så jag förstår inte hur det hjälper TS.

  • Avstängd
  • 2016-10-12 09:46
Ursprungligen av barbapappa_86:

Squire är som Plex, den visar lokal media. Så jag förstår inte hur det hjälper TS.

Den visar streams (torrent) också.
http://squirestreams.com/

Ursprungligen av Hffre:

Den visar streams (torrent) också.
http://squirestreams.com/

Tamme tusan. Då har de kommit en bit sedan sist jag kollade på den.

1
Bevaka tråden